L'ús del català en l'àmbit dels videojocs / Carme Mangiron, Universitat Autònoma de Barcelona
Mangiron, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fecha: 2016
Resumen: De l'abstract: "Els videojocs s'han convertit en una de les formes de lleure més populars del segle xxi. La seva presència a la societat és cada vegada més important a causa de les seves funcions socials rellevants, com ara l'educació i la sanitat, així com la seva presència a gran varietat de plataformes: telèfons mòbils, tauletes, ordinadors personals i consoles. El nombre de llengües a les quals es tradueixen els videojocs també ha augmentat més enllà del francès, l'italià, l'alemany i l'espanyol, les llengües de treball més habituals, i actualment es troben jocs traduïts a altres llengües com el polonès, el portuguès i el rus. Tanmateix, els parlants de llengües minoritàries, com el català, encara no poden gaudir d'una oferta de videojocs en la seva llengua i sovint es veuen obligats a jugar en un altre idioma. En aquest article s'analitza la situació de la llengua catalana dins la indústria dels videojocs i es compara amb la seva posició a Internet i la indústria de localització de programari. Es descriu quina és la situació de la indústria dels videojocs a Catalunya i s'analitza quina és la presència del català en aquest sector, i es destaca la manca de videojocs en la nostra llengua. També s'examinen les mesures adoptades pel Govern i la comunitat de jugadors catalans per tal de fer front a aquesta situació. Per acabar, es fan algunes propostes per augmentar la presència del català en el món dels videojocs i contribuir a la normalització lingüística d'aquest sector de lleure interactiu".
Nota: Bibliografia (p. 25-26)
Documento: Estudi
Materia: Jocs ; Audiovisuals ; Normalització lingüística ; Català ; Internet ; Catalunya
Publicado en: Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 26 (2016), p. 13-26 (Monogràfic: Les llengües en les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC))




El registro aparece en las colecciones:
Tipo de documento > Estudios

 Registro creado el 2018-07-22, última modificación el 2018-07-23



   Favorit i Compartir