Del japonès al castellà, del castellà al català, però sense l'anglès? Un estudi de casos de l'ús i els coneixements de la llengua de residents japonesos a Catalunya / Makiko Fukuda
Fukuda, Makiko

Fecha: 2016
Resumen: De l'abstract: "Aquest estudi explora l'ús i els coneixements de la llengua de la població japonesa a Catalunya. Catalunya, on aquests dos idiomes, d'estatus socials diferents, estan en contacte, planteja algunes preguntes sobre les pràctiques lingüístiques dels migrants i també posa en dubte el pretès paper de l'anglès com a llengua franca internacional. Els resultats de l'anàlisi de les dades sobre l'ús i els coneixements de la llengua recollits a través de l'enquesta / qüestionari indiquen que aquesta població no és homogènia respecte d'aquestes dues variables, però pot classificar-se en tres subgrups en termes del seu principal idioma quotidià. L'anglès té poca presència entre ells i el seu paper com a llengua franca internacional no s'ha confirmat en aquest estudi. L'estudi també confirma una correlació positiva entre l'ús d'una llengua i el seu coneixement. Els que es relacionen més amb els seus compatriotes tendeixen a tenir un nivell inferior de coneixement de les llengües locals, mentre que els que es relacionen amb la població local tendeixen a tenir un nivell superior de coneixement d'aquestes llengües. Tanmateix, respecte del català, s'ha confirmat que només alguns dels enquestats han après aquest idioma i el cercle dels que utilitzen el català se circumscriu als residents de llarga durada, particularment a les famílies de matrimonis mixtos".
Contiene: Inclou en apèndix la relació estadística entre el coneixement de la llengua i l'ús de la llengua
Nota: Bibliografia (p. 33-37)
Documento: Estudi
Materia: Sociolingüística ; Enquesta ; Emigració i immigració ; Català ; Espanyol ; Anglès ; 2016 ; Catalunya ; Japó ; 2010X
Publicado en: Revista de Llengua i Dret, Núm. 66 (desembre 2016), p. 15-37 (Estudis sobre política lingüística i sociolingüística) , ISSN 2013-1453




El registro aparece en las colecciones:
Tipo de documento > Estudios

 Registro creado el 2018-06-14, última modificación el 2023-06-11



   Favorit i Compartir