Date: |
2012 |
Abstract: |
"El català no es fa servir amb la mateixa intensitat en tots els àmbits i, en conseqüència, la resposta a la pregunta de si el català 'mola' -és a dir, si està de moda entre la població jove- varia segons l'àmbit d'atenció, l'època, la conjuntura social i l'esperit de cada generació. En aquest article, Pep Blay analitza les condicions de dos camps concrets: la literatura i el pop-rock català. Si bé en el primer ens hem de rendir a l'evidència que el català no mola -els 'best-sellers' en llengua catalana els consumeix un públic d'edat mitjana-alta, mentre que els joves tendeixen a llegir novel·les d'autors estrangers traduïts al castellà-, en el món de la música el català «ara 'mola'». Artistes com Manel, Els Amics de les Arts, Anna Roig o Mazoni estan de moda i fan modern a qui els escolta. Ara bé, l'autor es pregunta: «Fins quan?»". |
Note: |
Intervenció llegida a la taula rodona "Joves, mitjans de comunicació i consum cultural (II): televisió i internet", dins les jornades "El català mola? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil", celebrades al Palau Firal i de Congressos de Tarragona els dies 11 i 12 de novembre de 2010 |
Document: |
Estudi |
Subject: |
Actituds lingüístiques ;
Català ;
Joves ;
Mercat del llibre ;
Música |
Published in: |
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 22 (2012), p. 209-218 (Secció monogràfica II. El català 'mola'? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil) , ISSN 2013-9136 |