Date: |
2012 |
Abstract: |
"El Grup Flaix, que disposa de dues emissores actives (Flaix FM i Ràdio Flaixbac), ha ofert, des que es va crear, l'any 1992, tots els continguts en català. Gràcies a una llengua col·loquial, viva i natural, i amb el suport de les noves tecnologies, ha aconseguit atraure més de 600. 000 oients diaris, bona part dels quals són joves castellanoparlants. L'article explica les característiques del Grup, la creació d'un model lingüístic a partir del 'Diccionari del català col·loquial', i com s'ha aconseguit dinamitzar l'oferta radiofònica en català per a la població jove". |
Note: |
Intervenció llegida a la taula rodona "Joves, mitjans de comunicació i consum cultural (I): música, premsa musical i ràdio", dins les jornades "El català mola? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil", celebrades al Palau Firal i de Congressos de Tarragona els dies 11 i 12 de novembre de 2010 |
Document: |
Estudi |
Subject: |
Ràdio ;
Música ;
Mitjans de comunicació ;
Català ;
Joves ;
Llengua col·loquial ;
Ideologia lingüística
Grup Flaix
|
Published in: |
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 22 (2012), p. 189-197 (Secció monogràfica II. El català 'mola'? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil) , ISSN 2013-9136 |