Característiques demolingüístiques dels joves de Catalunya a finals de la primera dècada del segle XXI / Miquel Àngel Pradilla Cardona ; Joaquim Torres-Pla
Pradilla i Cardona, Miquel Àngel (Universitat Rovira i Virgili. Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans)
Jornades "El català mola? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil (1r : 2010 : Tarragona)
Torres, Joaquim (Societat Catalana de Sociolingüística. Institut d'Estudis Catalans)

Fecha: 2012
Resumen: "a càrrec de les dades que ens ofereix l'Enquesta d'usos lingüístics de la població 2008 (EULP08), l'article s'ocupa, d'una banda, de caracteritzar el grup de joves de Catalunya (15-34 anys) en funció del seu origen, la llengua inicial i la llengua d'identificació. De l'altra, aborda una avaluació global dels usos de la població juvenil i n'analitza un parell de contextos d'interacció: la llengua amb els amics i la llengua emprada a les entitats financeres. La complexitat del grup de joves és un reflex diàfan de la important transformació demolingüística que ha propiciat l'arribada els darrers quinze anys d'un fort contingent de població al·lòctona. I l'ús del català d'aquesta població juvenil es troba fortament vinculat amb el fet d'haver nascut a Catalunya, ser fill de progenitors també nats a Catalunya, a la pertinença al grup de catalanoparlants inicials i a la identificació catalanòfona".
Nota: Inclou bibliografia de referència (p. 134)
Nota: Ponència llegida a les jornades "El català mola? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil", celebrades al Palau Firal i de Congressos de Tarragona els dies 11 i 12 de novembre de 2010
Documento: Estudi
Materia: Actituds lingüístiques ; Joves ; Català ; Sociolingüística ; Demolingüística ; Emigració i immigració
Secretaria de Política Lingüística. Generalitat de Catalunya
Publicado en: Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 22 (2012), p. 119-134 (Secció monogràfica II. El català 'mola'? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil)




El registro aparece en las colecciones:
Tipo de documento > Estudios

 Registro creado el 2017-11-23, última modificación el 2018-03-16



   Favorit i Compartir