Variation at the Interfaces in Ibero-Romance. Catalan and Spanish Prosody and Word Order / Maria del Mar Vanrell Bosch, Olga Fernández Soriano
Vanrell, Maria del Mar (Freie Universität Berlin)
Fernández Soriano, Olga (Universidad Autónoma de Madrid)
Fecha: |
2013 |
Resumen: |
"En aquest estudi investiguem la interacció entre l'ordre de mots i la prosòdia a l'hora d'expressar la modalitat i diferents construccions de focus en una sèrie de dialectes del català i de l'espanyol. Hem analitzat un corpus obtingut mitjançant dues tasques: a) una tasca de producció dissenyada per obtenir diferents construccions de focus mitjançant parells de pregunta-resposta amb petites històries presentades a partir de figures i b) la metodologia de la tasca de compleció del discurs. Les dades recollides s'han analitzat prosòdicament i sintàctica. Les nostres dades confirmen que en català i en espanyol la prominència entonativa tendeix a recaure al final de l'oració, però això és del tot cert només en les declaratives de focus ample, ja que la prominència principal pot recaure a l'inici de l'oració en les declaratives de focus informatiu en català oriental i en espanyol del País Basc o restar 'in situ' tant en les declaratives de focus informatiu com en les de focus contrastiu (especialment en valencià o espanyol). Quant a la modalitat interrogativa, podem fer una distinció important entre les llengües que poden presentar inversió del subjecte-verb en les interrogatives directes (valencià i espanyol) i les llengües que no (català oriental). En català oriental el subjecte apareix dislocat. " (Abstract de l'article extret de la secció "Resums"). |
Nota: |
Inclou referències bibliogràfiques (p. 278-282) |
Documento: |
Estudi |
Materia: |
Sintaxi ;
Prosòdia ;
Oració ;
Dislocació sintàctica ;
Dialectes geogràfics ;
Llengües romàniques ;
Català ;
Espanyol |
Publicado en: |
Catalan Journal of Linguistics, Vol. 12 (2013), p. 253-282, ISSN 2014-9719 |
El registro aparece en las colecciones:
Tipo de documento >
Estudios
Registro creado el 2017-05-12, última modificación el 2023-06-17