visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Ajuda | Departament de Filologia Catalana UAB | Sobre Traces | Català English Español |
Pàgina inicial > 10 anys de la mort > Jaume Vallcorba Plana |
Foto: La Vanguardia |
"En una editorial hi ha dos aspectes que cal que s'equilibrin i funcionen en una fina interrelació. Per una banda, l'aspecte comercial, perquè una editorial és una empresa i per tant cal que visqui com a tal. Per l'altra, una editorial té un paper fonamental, que és el de dinamitzador cultural. Crec que aquests dos aspectes han de poder funcionar amb tota naturalitat, l'un al costat de l'altre. El màrqueting és molt útil, però ha de tenir present que l'important és vendre, de la millor manera possible, allò que creu que té interès. En un moment determinat, el marquèting gira el mitjó i entra en un cercle pervers. Es planteja què vol la gent. I, a partir d'aquí, funciona amb receptes i conclou que el que s'ha de vendre és, precisament, allò que la gent vol. El màrqueting ha fet cometre gravíssims errors. No es pensa que, sovint, el paper d'un editor és justament oferir coses que la gent no coneix i que probablement li agradaran. El paper fonamental de l'editor és pensar en el llibre, en tant que "llibre que té un valor específic", i després procurar vendre'l tan bé com pugui." Font: Zeneida Sardà, "Jaume Vallcorba, l'èxit de l'editorial d'editor", Serra d'Or, núm. 482 (Febrer 2000, p. 35) Quaderns Crema té per signe de marca una atzavara Font. Manuel Cuyàs, "Sol, i de cap". Publicat a Presència, núm. 1.999 (18-24 de juny de 2010, p. 24-27) |