El destí de la cultura catalana a l'era digital / Jordi Busquet
Busquet, Jordi

Data: 2007
Resum: En aquest article, l'autor es proposa fer un balanç del paper fet per part de les indústries culturals i del mitjans de comunicació en els darrers vint-i-cinc anys i, alhora, fer una valoració dels reptes més importants que, des del punt de vista social, polític, empresarial i tecnològic, afecten la cultura catalana en un món globalitzat. Després d'una introducció, l'autor es planteja el mercat de productes en català (i per això analitza qüestions com la cultura catalana i la cultura en català o l'ús social del català); just després, l'autor analitza com són els mitjans de comunicació d'una nació sense estat, i la seva projecció més enllà del Principat; finalment, s'esbossen els reptes del sector audiovisual català en un món globalitzat.
Nota: Conté una nota bibliogràfica (p. 195-196)
Nota: Aquest article és una versió completament revisada i actualitzada d'un treball anterior: Busquet, J. ; Sort, J. ; Medina, A.: 'La cultura catalana a l'era digital: una nova mirada sobre els reptes culturals', article publicat a la revista 'Trípodos', núm. 14, p. 45-57
Document: Estudi
Matèria: Cultura catalana ; Català ; Mitjans de comunicació ; Institucions ; Empreses ; Actituds lingüístiques ; 1975-2007 ; 1950L ; 2000X
Institut Ramon Llull. Generalitat de Catalunya ; Generalitat de Catalunya ; Corporació Catalana de Ràdio i Televisió : CCRTV ; Fira Internacional del Llibre de Guadalajara ; Fira Internacional del Llibre de Frankfurt
Publicat a: Societat catalana, societat limitada?, Vilanova i la Geltrú : El Cep i la Nansa, 2007 (p. 179-196)

El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2011-05-16, darrera modificació el 2023-09-23



   Favorit i Compartir