La cançó improvisada: una eina per fomentar la interculturalitat a l'aula de CLE / Josep Marqués Meseguer, Josep Vidal Arráez
Marqués Meseguer, Josep (Universidad de Zaragoza. SERCLE)
Vidal Arráez, Josep (Université de Toulouse - Jean Jaurès. SERCLE)
Data: |
2021 |
Resum: |
Resum: "El present article és el resultat de diverses recerques i experiències al voltant del paper del folklore en l'aprenentatge del català. Més concretament, ens concentrem a explorar la cançó oral improvisada com a eina social i cultural que permet transmetre coneixements i emocions en l'actual context d'aprenentatge de la llengua catalana fora del seu domini lingüístic (això és, a l'aula de català com a llengua estrangera, o CLE). El nostre estudi reflexiona entorn de la possibilitat i la importància de reforçar temàtiques i pràctiques culturals a les classes de llengua. Entre aquests elements culturals, destaquem com la introducció de la poesia oral improvisada o glosa ajuda al desenvolupament de les destreses lingüístiques, comunicatives, socials i motivacionals de l'estudiantat en un context d'aprenentatge intercultural". |
Nota: |
Inclou bibliografia (p. 89-91) |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Cançó ;
Literatura oral ;
Cultura popular i tradicional ;
Segona llengua ;
Ensenyament ;
Català |
Publicat a: |
Teixir xarxa, fer camí. Aportacions recents al futur de la catalanística, Lleida : Punctum, 2021 (p. 77-91) |
El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document >
Estudis
Registre creat el 2023-07-24, darrera modificació el 2023-11-27