1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
Jaume I: imatge republicana d'un rei
/
Gabriel, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Journée d'études: "La figure de Jacques Ier dans la culture catalane". Séminaire d'études catalanes de l'Université Paris-Sorbonne ( 2008, novembre)
Del resum de l'article: "L'objectiu d'aquest article és estudiar la figura de Jaume I tal com apareix, en l'àmbit de les commemoracions oficials d'orientació clarament catòlica i conservadora, dins la premsa republicana catalanista de l'any 1908 [, centenari del naixement del rei]: Mentre que la premsa satírica es diverteix reprenent, del teatre popular de l'època, la imatge d'un rei amb múltiples aventures amoroses, la pretesa 'seriositat' s'associa en certa mesura a l'empresa de mitificació del personatge, acompanyada sempre de la insistència en les virtuts més properes a l'ideal republicà com la tolerància i el respecte a les llibertats col·lectives".
2010
Catalonia, Núm. 5 (2010), p. 1-12
2 documents
|
|
5.
|
|
Realiter 2011: trobada al Quebec
/
Egea, Àngels ;
Llovera i Duran, Sílvia
De l'article: "Realiter és una xarxa panllatina de terminologia que agrupa persones, institucions i organismes de països de llengües neollatines que treballen activament en terminologia. Té com a objectiu general afavorir el desenvolupament harmònic de les llengües neollatines, tenint en compte el seu origen comú i el fet que totes les llengües romàniques presenten models de formació lèxica propers i que utilitzen formants semblants. [...]
2011
Terminàlia, Núm. 4 (desembre 2011), p. 61-63 (Espai de trobada)
|
|
6.
|
|
7.
|
Estudis recents de literatura catalana contemporània
/
Aulet, Jaume
L'autor ofereix, breument comentades, diverses obres sobre literatura catalana contemporània aparegudes durant el 2005. Divideix el comentari en: biografies i retrats; monografies sobre escriptors; poesia, narrativa i teatre; altres estudis de to més divulgatiu o complementari; assaigs, repertoris i converses.
2006
Serra d'Or. Barcelona, núm. 559-560 (2006, Juliol-Agost), p. 91 i 93-96 (Lectures)
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|