Resultats globals: 12 registres trobats en 0.00 segons.
Traces. Catàleg, 12 registres trobats
Traces. Catàleg 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
Aspectes de semàntica cognitiva en la construcció dels processos emocionals / Font Fernández, Maria Antònia (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "En aquest article proposem estudiar lingüísticament les emocions a partir del concepte dinàmic de procés emocional construït: entenem les emocions com a processos (moviments metafòrics) construïts (en la realitat experiencial i en un marc sociocultural) mitjançant la interacció de tres components que constitueixen una seqüència interrelacionada. [...]
2013
Llengua, societat i comunicació, Núm. 11 (2013), p. 82-90 (Monogràfic: 'Llengua i complexitat')  
2.
Possibles aportacions de la psicologia aplicada per al canvi de les normes i hàbits de tria lingüística / Strubell i Trueta, Miquel ; Jornades "Usos Lingüístics Interpersonals" (1s : 2001)
De l'abstract de l'article: "El treball repassa alguns estudis sobre les normes socials que guien la tria lingüística.
entre persones plurilingües, i descriu algunes tècniques reeixides per canviar les conductes personals o socials no desitjades o rebutjades. Finalment s'estudia quins mètodes i tècniques es podrien aplicar, en voluntaris, en el marc català".

2003
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 17 (2003), p. 235-261 (Secció monogràfica)

Inclou un resum de les intervencions orals a la ponència de Miquel Strubell

2 documents
3.
Revaloració de la imaginació i de la narrativa: les propostes de K. Egan / Busquets Dalmau, Lluís
Davant el nombrós fracàs escolar, l'autor analitza el treball de Kieran Egan on s'estudia "sobre el llenguatge i la seva influència en l'educació i constata importants errades en l'enfocament de l'ensenyament avui generalitzat". [...]
2008
Revista del Col·legi, Núm. 129 (Gener 2008), p. 126-133 (Educació)  
4.
[Ressenyes] / Boix i Fuster, Emili
2011
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 21 (2011), p. 275-278 (Ressenyes)  
5.
"He parlat i per això he cregut". La darrera poètica de Riba, entre Plató, sant Agustí, Paul Válery i Ernst Cassirer / Malé i Pegueroles, Jordi
Malé estudia els fonaments de la concepció ribiana de la paraula poètica partint del valor trascendent dels mots en la seva teoria poètica dels anys quaranta i cinquanta (l'autor remet a l'estètica metafísica de Nietzsche per exposar aquest valor de trascendentalitat). [...]
2002
Els Marges. Barcelona, núm. 71 (2002, Desembre), p. 107-125 (Notes)  
6.
Com qui busca el subconscient de les coses. Entrevista a Miquel Siguán / Noguero, Joaquim
Miquel Siguán recorda la seva experiència a l'escola i a la universitat, i exposa la seva opinió sobre l'ensenyament actual, les possibilitats de normalització lingüística, el problema de la immigració, la validesa de la immersió lingüística, etc.
1997
Escola catalana. Barcelona, Any XXXI, Núm. 336 (1997, Gener), p. 19-20; 25-28 (Entrevista)

Inclou fotografies
   

7.
La Gramàtica, una branca de la psicologia? / Bartra, Anna
Repàs de l'intent de la lingüística innatista naturalista (generativista) d'establir un model de la capacitat lingüística humana, i valoració dels coneixements aportats per esbrinar les característiques del llenguatge com a procés cognitiu de l'home.
1997
Escola catalana. Barcelona, Any XXXI, Núm. 336 (1997, Gener), p. 13-16 (Monogràfic: Llenguatge i pensament)
   
8.
El paper de la psicologia social en els estudis de sociologia del llenguatge / Joan i Marí, Bernat
1993
Escola catalana. Barcelona, Any XXVIII, Núm. 300 (1993, Maig), p. 21-24 (Sociolingüística)
   
9.
Psicologia i lingüística / Rosselló, Joana
1987
Límits. Barcelona, Núm. 3 (1987, Novembre), p. 101-107
   
10.
Catalunya i l'antropologia de la integració : Una exploració de l'imaginari de l'alumnat en centres d'ensenyament mitjà respecte a la seva integració a la cultura catalana / Pijoan i Picas, M. Isabel ; València Lucas, Carme ; Prat, Montserrat
Resultats d'un treball de camp dut a terme en dos instituts de secundària, seguint les teories sobre l'imaginari i la seua simbologia. El gruix de l'estudi es basa en la presentació d'uns dibuixos dels alumnes sobre Catalunya amb determinats símbols requerits i l'explicació textual del significat de tot plegat, també feta pels estudiants.
1987
Miscel·lània Antoni M. Badia i Margarit, 7, Barcelona : Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 1987 (p. 227-293)

Inclou el model de qüestionari o fulla de treball utilitzat per al mostreig. També les il·lustracions preses com a exemple i la reproducció dels textos autògrafs.
   


Traces. Catàleg : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Psicologia lingüística dins Amazon
Psicologia lingüística dins Google Books
Psicologia lingüística dins Google Scholar
Psicologia lingüística dins Google Web
Psicologia lingüística dins INSPIRE
Psicologia lingüística dins NEBIS
Psicologia lingüística dins Scirus