Resultados globales: 183 registros encontrados en 0.01 segundos.
Traces. Catálogo, Encontrados 183 registros
Traces. Catálogo Encontrados 183 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
No ho sé, si t'estimo tant / Serra, Màrius
Sobre les tres abreviacions que alguns sistemes operatius dels teclats configurats en català substitueixen automàticament per paraules completes: 'tem' i 'tm' per 't'estimo' i 'pq' per 'perquè'.
2020
La Vanguardia, 1 juny 2020, p. 18 (Opinió. El rum-rum)  
2.
'Paraphrase scope and typology. A data‑driven approach from Computational Linguistics' / Vila Rugat, Marta
Resum en català de la tesi doctoral 'Paraphrase scope and typology. A data‑driven approach from Computational Linguistics' a càrrec de l'autora.
2014
Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, Núm. 4 (2014), p. 211-212 (Tesis Doctorals)  
3.
Traducción de contenidos y aplicaciones con un sistema automático integrado de postedición y mejora de la productividad / Suau, Óscar (CEO AutomaticTrans)
Del resum de l'article: "AutomaticTrans (AT) es una empresa que desde 1994 se dedica a desarrollar y comercializar tecnología para facilitar los procesos multilingües de grandes organizaciones. Las empresas que utilizan la tecnología de AT se benefician de la organización de los procesos, los controles de calidad sistemáticos y la eficacia en las tareas de traducción y localización. [...]
2013 - https://doi.org/10.1344/AFEL2013.3.10
Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, Núm. 3 (2013), p. 203-210 (Monogràfic: "La lingüística computacional en el món empresarial")  
4.
El paper de la Lingüística Computacional en la cerca d'informació / Atserias, Jordi (Fundació Barcelona Media-Yahoo! Research Barcelona) ; Zaragoza, Hugo (Websays)
Del resum de l'article: "Aquest article presenta una visió general de les noves aplicacions de cerca d'informació que estan emergint fent ús de la semàntica superficial. Es presenten tres exemples d'aquest tipus d'aplicacions desenvolupades per la fundació Barcelona media-Yahoo! Research Barcelona, Yahoo! correlator, TimeExplorer i Quest".
2013 - https://doi.org/10.1344/AFEL2013.3.9
Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, Núm. 3 (2013), p. 187-201 (Monogràfic: "La lingüística computacional en el món empresarial")  
5.
La lingüística computacional en el món empresarial / Castellón, Irene (Universitat de Barcelona) ; Coll-Florit, Marta (Universitat Oberta de Catalunya)
Presentació del monogràfic "La lingüística computacional en el món empresarial". Del resum de l'article: "La Lingüística Computacional té com a objectiu el tractament i el processament del llenguatge per part dels ordinadors. [...]
2013 - https://doi.org/10.1344/AFEL2013.3.8
Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, Núm. 3 (2013), p. 185-186 (Monogràfic: "La lingüística computacional en el món empresarial")  
6.
Consideraciones sobre la naturaleza de los núcleos sintácticos. Hacia una representación sintáctica de dependencias / Lloberes Salvatella, Marina (Grup de Recerca Interuniversitari en Aplicacions Lingüístiques / Universitat Oberta de Catlaunya) ; Castellón, Irene (Grup de Recerca Interuniversitari en Aplicacions Lingüístiques / Universitat de Barcelona)
Del resum que encapçala l'article: "En el análisis sintáctico automático, la definición de criterios lingüísticos para gramáticas basadas en conocimiento lingüístico permite de desarrollar recursos coherentes y consistentes. [...]
2011 - https://doi.org/10.1344/AFEL2011.1.5
Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, Núm. 1 (2011), p. 101-134

Inclou diverses figures que il·lustren l'article  

7.
De pedres i ensopegades / Serra, Màrius
Amb motiu de la presentació de 'Paremiologia catalana comparada digital'.
2020
La Vanguardia, 28 gener 2020, p. 22 (Opinió. El rum-rum)  
8.
Fonaments per al seguiment de la terminologia normalitzada en llengua catalana / Montané, Amor (Institut Universitari de Lingüística Aplicada, Universitat Pompeu Fabra) ; Cabré i Castellví, M. Teresa (Institut Universitari de Lingüística Aplicada, Universitat Pompeu Fabra) ; Col·loqui Internacional "La Lingüística de Pompeu Fabra" (3r : 2008, 17-19 de desembre : Tarragona)
De l'apartat "Objectius de la recerca": "L'objectiu específic de l'estudi que presentem en aquesta ocasió és d'analitzar breument la implantació d'un conjunt de termes catalans normalitzats en l'àmbit de la informàtica i les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), d'acord amb dues finalitat concretes: en primer lloc, constatar que el grau d'implantació d'aquests termes és heterogeni, com sembla lògic de pensar; i, en segon lloc, observar si a través de l'anàlisi de les unitats emergeixen alguns factors que contribuirien a la implantació o l'obstaculitzarien".
Fabra, encara. Actes del III Col·loqui Internacional "La lingüística de Pompeu Fabra", Barcelona : Institut d'Estudis Catalans. Secció Filològica, 2012 (p. 413-424)
   
9.
Ensenyar i aprendre literatura en contextos digitals: reptes i necessitats didàctiques / Hernández i Ortega, Josep (Universidad Internacional de la Rioja) ; Simposi "Ensenyament de la Literatura i de la Llengua Catalana" (2n : 2015 : Alacant)
De l'abstract de l'article: "En aquest article es presenta una perspectiva del desenvolupament de la tecnologia al servei de l'ensenyament. El docent del segle XXI ha d'acomplir amb objectius cognitius, metodològics i tecnològics per a abastir el seu alumnat dins dels paràmetres de competència curricular, com també els instrumentals. [...]
2015
Ítaca, Núm. 6 (2015), p. 105-124 (Monogràfic: "L'ensenyament de la literatura (i de la llengua): noves perspectives, nous reptes")
2 documentos
10.
Noves (i velles) didàctiques per a ensenyar llengua i literatura amb les TIC / Durán Rivas, Carme ; Simposi "Ensenyament de la Literatura i de la Llengua Catalana" (2n : 2015 : Alacant)
De l'abstract de l'article: "Aquest article parteix de la hipòtesi inicial que les eines TIC presenten un gran potencial per millorar els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua i la literatura, però que aquesta potencialitat (COLL: 2008) només es pot fer efectiva quan es fonamenta en una sòlida formació del professorat i quan l'ús de les TIC s'integra en metodologies actives que atorguen el protagonisme a l'estudiant i que se centren en l'acompanyament al llarg del procés, com els treballs per projectes o les seqüències didàctiques (SD) (CAMPS: 1994). [...]
2015
Ítaca, Núm. 6 (2015), p. 71-84 (Monogràfic: "L'ensenyament de la literatura (i de la llengua): noves perspectives, nous reptes")
2 documentos

Traces. Catálogo : Encontrados 183 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.
¿No ha encontrado lo que estaba buscando? Intente su búsqueda en:
Informàtica en Amazon
Informàtica en Google Books
Informàtica en Google Scholar
Informàtica en Google Web
Informàtica en INSPIRE
Informàtica en NEBIS
Informàtica en Scirus