21.
|
|
22.
|
|
23.
|
|
Valors de canvi
/
Oller, Dolors
Anàlisi d'alguns principis que governen la poesia de Carles Riba, a la llum dels comentaris que el mateix escriptor va fer sobre la seva poètica: la inspiració poètica (la "joia"), l'obsessió formal (la "forma"), la fe en la paraula ("He parlat i per això he cregut").
1994
1991. Revista Magnètica. Barcelona, Núm. 3 (1994, Febrer) (Monogràfic: El valor)
|
|
24.
|
|
25.
|
|
26.
|
|
27.
|
|
Joan Brossa: el realisme gestual
/
Oller, Dolors
Comentari del realisme gestual del poema "Poesia" de Joan Brossa: aquest procediment elimina la reflexió o el procés de formalització, i simplement recull un gest que assenyala, convençut que la realitat, per ella sola, conformaarà el concepte i la intenció de qui parla.
1984
Serra d'Or. Barcelona, Any XXVI, Núm. 303 (1984, Desembre), p. 73 (Punts de referència)
|
|
28.
|
|
Joan Ferraté: poesia i gramàtica
/
Oller, Dolors
Dolors Oller exemplifica la capacitat dels poemes de fer possible un fenomen sense que aquest hagi de formar part necessàriament de la realitat, mitjançant el poema "Poesia i gramàtica" de Joan Ferraté.
1984
Serra d'Or. Barcelona, Any XXVI, Núm. 302 (1984, Novembre), p. 41 (Punts de referència)
|
|
29.
|
|
Pere Gimferrer: el temps intemporal
/
Oller, Dolors
Comentari del poema de Pere Gimferrer "Llum de Velintònia", en el qual mitjançant un seguit d'asseveracions negatives es revela el sentit i la funció del poema mateix.
1984
Serra d'Or. Barcelona, Any XXVI, Núm. 301 (1984, Octubre), p. 153 (Punts de referència)
|
|
30.
|
|
Narcís Comadira: les raons formals
/
Oller, Dolors
Estudi del poema "Final" de Narcís Comadira a través de tres components d'anàlisi poètica: construccions lògiques forçades a sostenir altes freqüències de sentit, superposició d'imatges de contextos no homologables, distanciament de la veu que actualitza el poema respecte al subjecte dels fets que el poema presenta.
1984
Serra d'Or. Barcelona, Any XXVI, Núm. 300 (1984, Setembre), p. 21 (Punts de referència)
|
|