Traces. Catálogo

Traces. Catálogo Encontrados 120 registros  inicioanterior100 - 109siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
100.
El Trasllat de miralls : Consideracions sobre l'escenografia catalana dels vuitanta / Abellan, Joan
1990
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 31 (1990, Setembre), p. 5-43 (Monogràfic: Escenografia catalana)

Inclou fotografies de les representacions
   

101.
A propòsit de misteri de dolor. El folklorisme i els clàssics / Vilà i Folch, Joaquim
1992
Serra d'Or. Barcelona, Any XXXIV, Núm. 395 (1992, Novembre), p. 61 (Crònica. Teatre)  
102.
El Personatge i el director d'escena en el treball amb els clàssics / Heras, Guillermo ; Munné-Jordà, Antoni (Trad.)
Abans d'analitzar la complexa interconnexió entre personatge i direcció d'escena, Guillermo Heras proposa unes reflexions generals sobre el fet teatral a partir de les aportacions de la semiòtica. [...]
1986
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 28 (1986, Desembre), p. 89-106

Inclou resum en castellà, francès i anglès
   

103.
La Via del refús / Barba, Eugenio ; Curell, Mireia (Trad.)
Reflexions entorn del fet teatral a partir de la personalitat i les obsessions d'Stanislaviski: com assolir la "veritat" sobre l'escenari com a sinceritat total (que l'actor "sigui" i no interpreti); el treball del cos no per assolir una tècnica sinó per retrobar-se un mateix, per desaprendre la naturalitat (Teatre Nô i Kabuki); la metodologia del joc teatral que vol crear una arquitectura nova de tensions en l'actor; l'aprenentatge de cada actor per trobar dins seu una tècnica personal i refusar totes les altres tècniques que volen modelar la seva energia.
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 27 (1985, Desembre), p. 89-107

Inclou resum en castellà, francès i anglès
   

104.
Producció i recepció en el teatre: la concretització del text dramàtic i espectacular / Pavis, Patrice ; Biosca, Mònica (Trad.)
Un model dialèctic aplicat tant a l'estètica de la producció com a la de la recepció és indispensable en la teoria teatral. L'anàlisi dramatúrgica (de l'escenificador) del text o (de l'espectador) de l'escenificació ja realitzada consisteix en trobar al mateix temps el sistema produït per una concepció dramàtica i en construir un sistema d'oposicions a partir d'allò que rep el lector o l'espectador contemporani. [...]
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 26 (1985, Gener), p. 7-63

Inclou resum en castellà, francès i anglès
   

105.
La Vida dels objectes : Dramatúrgia del món inanimat de l'escena / Abellan, Joan
L'estudi, dividit en sis epígrafs (L'entorn: del context social al context escènic; Funció escènica dels objectes; Reconeixement del paper dramàtic d'un objecte; L'objecte privat; L'indici aleatori; Obligacions escèniques), examina dramatúrgicament la representació de l'entorn social a partir de les diferents funcions escèniques dels objectes i proposa un esquema del funcionament del paper dramàtic dels objectes a partir de l'estudi de la incidència dels accessoris personals en l'acció dramàtica de cinc escenificacions catalanes: 'Maria Rosa', de Guimerà; 'Cavall de fons', de Brossa; 'El balcó', de Genet; 'El més feliç dels tres', de Labiche; i 'La importància de ser Franc', de Wilde.
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 27 (1985, Desembre), p. 109-131

Inclou fotografies dels espectacles estudiats. Inclou resum en castellà, francès i anglès
   

106.
Sis respostes de Peter Brook / Brook, Peter ; Abellan, Joan (Ed.)
Resposta de Peter Brook a sis qüestions que li van fer els alumnes i professors de l'Institut del Teatre de Barcelona: la formació de l'actor, l'actitud humana dels creadors, el sentit de l'humor, la concepció popular o elitista de l'espectacle teatral, l'espectacularitat escènica i el missatge, i la importància exacta de la improvisació en la creació del personatge.
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 27 (1985, Desembre), p. 7-18

Inclou resum en castellà, francès i anglès  

107.
Apuntes en torno a la dirección de escena como instrumento de actualización / Bonnín, Hermann
Anàlisi de la necessitat de l'actualització respecte a la tasca d'un director d'escena, seguint els següents aspectes: el teatre com a producte socio-econòmic; l'inhibició del director d'escena; teatre popular; la direcció d'escena com a centre d'interès; teatre: poesia de l'espai; la direcció d'escena coma a arma de rebelió; la forma; mitjans i elements de creació de l'espectacle; desmitificació del discurs; visualització de l'espectacle; director-autor; arquitectura teatral; i elements d'expressió.
1969
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 13 (1969), p. 7-34 (Colaboraciones)
   
108.
Qüestions preliminars a la semiòtica teatral / Burguet i Ardiaca, Francesc
Aquest estudi, a partir de la revisió d'una sèrie de textos crítics, intenta posar de manifest la possibilitat de l'anàlisi semiòtica del teatre i, alhora, delimitar la naturalesa del fet teatral. [...]
1984
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 25 (1984, Juny), p. 43-71

Inclou resum en castellà, francès i anglès
   

109.
Adrià Gual, teòric teatral / Carbonell, Antoni
1980
Faig. Manresa, Núm. 11 (1980, Març), p. 68-76
   

Traces. Catálogo : Encontrados 120 registros   inicioanterior100 - 109siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.
¿No ha encontrado lo que estaba buscando? Intente su búsqueda en:
Teoria del drama en Amazon