100.
|
|
101.
|
|
102.
|
|
103.
|
La Via del refús
/
Barba, Eugenio ;
Curell, Mireia (Trad.)
Reflexions entorn del fet teatral a partir de la personalitat i les obsessions d'Stanislaviski: com assolir la "veritat" sobre l'escenari com a sinceritat total (que l'actor "sigui" i no interpreti); el treball del cos no per assolir una tècnica sinó per retrobar-se un mateix, per desaprendre la naturalitat (Teatre Nô i Kabuki); la metodologia del joc teatral que vol crear una arquitectura nova de tensions en l'actor; l'aprenentatge de cada actor per trobar dins seu una tècnica personal i refusar totes les altres tècniques que volen modelar la seva energia.
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 27 (1985, Desembre), p. 89-107
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
104.
|
Producció i recepció en el teatre: la concretització del text dramàtic i espectacular
/
Pavis, Patrice ;
Biosca, Mònica (Trad.)
Un model dialèctic aplicat tant a l'estètica de la producció com a la de la recepció és indispensable en la teoria teatral. L'anàlisi dramatúrgica (de l'escenificador) del text o (de l'espectador) de l'escenificació ja realitzada consisteix en trobar al mateix temps el sistema produït per una concepció dramàtica i en construir un sistema d'oposicions a partir d'allò que rep el lector o l'espectador contemporani. [...]
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 26 (1985, Gener), p. 7-63
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
105.
|
La Vida dels objectes : Dramatúrgia del món inanimat de l'escena
/
Abellan, Joan
L'estudi, dividit en sis epígrafs (L'entorn: del context social al context escènic; Funció escènica dels objectes; Reconeixement del paper dramàtic d'un objecte; L'objecte privat; L'indici aleatori; Obligacions escèniques), examina dramatúrgicament la representació de l'entorn social a partir de les diferents funcions escèniques dels objectes i proposa un esquema del funcionament del paper dramàtic dels objectes a partir de l'estudi de la incidència dels accessoris personals en l'acció dramàtica de cinc escenificacions catalanes: 'Maria Rosa', de Guimerà; 'Cavall de fons', de Brossa; 'El balcó', de Genet; 'El més feliç dels tres', de Labiche; i 'La importància de ser Franc', de Wilde.
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 27 (1985, Desembre), p. 109-131
Inclou fotografies dels espectacles estudiats. Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
106.
|
|
Sis respostes de Peter Brook
/
Brook, Peter ;
Abellan, Joan (Ed.)
Resposta de Peter Brook a sis qüestions que li van fer els alumnes i professors de l'Institut del Teatre de Barcelona: la formació de l'actor, l'actitud humana dels creadors, el sentit de l'humor, la concepció popular o elitista de l'espectacle teatral, l'espectacularitat escènica i el missatge, i la importància exacta de la improvisació en la creació del personatge.
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 27 (1985, Desembre), p. 7-18
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
107.
|
Apuntes en torno a la dirección de escena como instrumento de actualización
/
Bonnín, Hermann
Anàlisi de la necessitat de l'actualització respecte a la tasca d'un director d'escena, seguint els següents aspectes: el teatre com a producte socio-econòmic; l'inhibició del director d'escena; teatre popular; la direcció d'escena com a centre d'interès; teatre: poesia de l'espai; la direcció d'escena coma a arma de rebelió; la forma; mitjans i elements de creació de l'espectacle; desmitificació del discurs; visualització de l'espectacle; director-autor; arquitectura teatral; i elements d'expressió.
1969
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 13 (1969), p. 7-34 (Colaboraciones)
|
|
108.
|
|
109.
|
|