354.
|
La Vida dels objectes : Dramatúrgia del món inanimat de l'escena
/
Abellan, Joan
L'estudi, dividit en sis epígrafs (L'entorn: del context social al context escènic; Funció escènica dels objectes; Reconeixement del paper dramàtic d'un objecte; L'objecte privat; L'indici aleatori; Obligacions escèniques), examina dramatúrgicament la representació de l'entorn social a partir de les diferents funcions escèniques dels objectes i proposa un esquema del funcionament del paper dramàtic dels objectes a partir de l'estudi de la incidència dels accessoris personals en l'acció dramàtica de cinc escenificacions catalanes: 'Maria Rosa', de Guimerà; 'Cavall de fons', de Brossa; 'El balcó', de Genet; 'El més feliç dels tres', de Labiche; i 'La importància de ser Franc', de Wilde.
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 27 (1985, Desembre), p. 109-131
Inclou fotografies dels espectacles estudiats. Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
355.
|
L'Escenografia de Fabià Puigserver
/
Abellan, Joan
L'article s'inicia amb una breu introducció biogràfica de Fabià Puigserver i una cronologia de les obres en les quals ha participat com a director o com a escenògraf. A continuació s'analitza la seva trajectòria en el camp de la crítica i de la creació, i es fa una anàlisi de les caracterítiques més essencials dels seus treballs i del seu estil, contrastant les deduccions d'Abellan amb les opinions del mateix Puigserver. [...]
1984
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 24 (1984, Març), p. 115-160
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
356.
|
Apuntes en torno a la dirección de escena como instrumento de actualización
/
Bonnín, Hermann
Anàlisi de la necessitat de l'actualització respecte a la tasca d'un director d'escena, seguint els següents aspectes: el teatre com a producte socio-econòmic; l'inhibició del director d'escena; teatre popular; la direcció d'escena com a centre d'interès; teatre: poesia de l'espai; la direcció d'escena coma a arma de rebelió; la forma; mitjans i elements de creació de l'espectacle; desmitificació del discurs; visualització de l'espectacle; director-autor; arquitectura teatral; i elements d'expressió.
1969
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 13 (1969), p. 7-34 (Colaboraciones)
|
|
357.
|
|
358.
|
Escenificar Labiche. Elogi de l'apart
/
Melendres, Jaume
Les relacions entre forma i filosofia, entre estructura dramàtica i visió del món són l'objecte d'aquest estudi basat en dues experiències d'escenificació de Labiche. Jaume Melendres destaca el paper central que juga en el vodevil de l'escriptor francès la tècnica de l'apart, font de comicitat i a la vegada element indispensable per a l'expressió del seu profund pensament filosòfic. [...]
1983
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 23 (1983, Juny), p. 49-67 (Crítica i anàlisi)
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
359.
|
|
360.
|
|
361.
|
|
362.
|
|
363.
|
|