201.
|
Invasió subtil i altres formes de rebel·lió
/
Julià, Lluïsa
Julià comença explicant l'oposició que es produeix els anys 60 entre l'anomenat realisme històric i la narrativa de Calders, que com a conseqüència d'això es qualifica de realisme màgic. Tot seguit, es llegeix 'Invasió subtil i altres contes' tenint en compte que no és una obra d'escapisme de la realitat, tal com s'havia tendit a afirmar de la narrativa de Calders. [...]
1996
Catalan Review. Barcelona, Vol. X, núm. 1-2 (1996), p. 155-165
|
|
202.
|
|
203.
|
'El violí d'Auschwitz': El naixement d'una nova èpica
/
Julià, Lluïsa
Sobre la unitat i la coherència de la producció narrativa de Maria Àngels Anglada. L'autora parla de la importància de la recuperació de la mèmoria personal i col·lectiva en la narrativa de l'escriptora i dels lligams narratius que estableix entre les seves novel·les. [...]
1999
Serra d'Or. Barcelona, Any XLI, Núm. 475-476 (1999, Juliol-agost), p. 69-71 (Lletres. Monogràfic: Maria Àngels Anglada en el record)
|
|
204.
|
Mercè Rodoreda, 'El maniquí'
/
Julià, Lluïsa
L'obra, que Mercè Rodoreda qualifica de farsa, fou escrita el 1979 i és fruit de la col·laboració de l'escriptora amb Araceli Bruch i la companyia que acabava de formar: 'Bruixes de dol'. L'obra ha estat representada a la Sala Tallers del Teatre Nacional de Catalunya sota la direcció de Pere Planella.
1999
Serra d'Or. Barcelona, Any XLI, Núm. 474 (1999, Juny), p. 74-75 (Llibres. Tria personal)
|
|
205.
|
|
206.
|
|
207.
|
|
208.
|
|
209.
|
|
210.
|
|