000133456 001 __ 133456
000133456 005 __ 20250422233727.0
000133456 024 7_ $2 doi $9 tracesbib $a 10.60940/ElsMargesv135nh2025id432254
000133456 024 8_ $9 tracesbib $a oai:traces.uab.cat:133456
000133456 035 __ $9 articleid $a 02100452n135p51
000133456 100 1_ $0 0009-0006-2237-3539 $a Casas Sató, Francesc Xavier $u Universitat de Barcelona
000133456 245 10 $a El caràcter lúdic de la narrativa postmodernista: les novel·les de Vicenç Pagès Jordà / $c Francesc Xavier Casas Sató
000133456 246 __ $a The playful nature of postmodernist narrative fiction: the novels of Vicenç Pagès Jordà
000133456 260 __ $c 2025
000133456 504 __ $a Bibliografia (p. 69-70)
000133456 520 3_ $a Del resum: "Aquest treball pretén demostrar que la narrativa postmodernista és concebuda com un joc que requereix la participació de l’autor, del lector i dels personatges. La metaficció que caracteritza aquest tipus de narrativa ens ajuda a entendre quin és el paper de cadascun d’aquests agents i quin sentit social adquireix la concepció de la literatura com a joc. Per analitzar aquestes qüestions es parteix del corpus novel·lístic d’un dels escriptors postmodernistes més destacats de la literatura catalana, Vicenç Pagès Jordà, format per: 'El món d’Horaci' (1995), 'Carta a la reina d’Anglaterra' (1997), 'La felicitat no és completa' (2003), 'Els jugadors de whist' (2009), 'Dies de frontera' (2014) i 'Robinson' (2017). L’anàlisi comparativa d’aquestes sis novel·les posades en relació amb nocions clau del postmodernisme permet estudiar el lligam entre joc i metaficció i mostrar com acaben constituint nous valors literaris en funció de la nova realitat postmoderna".
000133456 520 3_ $a Abstract: "The article tries to make the point that postmodernist fiction is conceived of as a game requiring the participation of the author, the reader and the characters. The metafiction essential to this type of novel helps us understand the role of each of those agents and how the conception of literature as a game can acquire a social meaning. To examine these questions, the article takes as its case the novels of one of the foremost postmodernist authors in Catalan literature, Vicenç Pagès Jordà: 'El món d’Horaci' (1995), 'Carta a la reina d’Anglaterra' (1997), 'La felicitat no és completa' (2003), 'Els jugadors de whist' (2009), 'Dies de frontera' (2014) i [sic] 'Robinson' (2017). A comparative analysis of those six novels in the light on some of postmodernism’s central notions brings out the connection between playfulness and metafiction and shows how they can turn into new literary values in tune with the new postmodern reality".
000133456 600 14 $a Pagès Jordà, Vicenç
000133456 600 14 $a Pagès Jordà, Vicenç $g 1995 $t El món d'Horaci
000133456 600 14 $a Pagès Jordà, Vicenç $g 1997 $t Carta a la reina d'Anglaterra
000133456 600 14 $a Pagès Jordà, Vicenç $g 2003 $t La felicitat no és completa
000133456 600 14 $a Pagès Jordà, Vicenç $g Barcelona : Empúries, 2009 $t Els jugadors de whist
000133456 600 14 $a Pagès Jordà, Vicenç $g Barcelona : Proa, 2014 $t Dies de frontera
000133456 600 14 $a Pagès Jordà, Vicenç $g Barcelona : Empúries, 2017 $t Robinson
000133456 650 04 $a Narrativa catalana
000133456 650 04 $a Novel·la catalana
000133456 650 04 $a Tècniques literàries
000133456 650 04 $a Postmodernitat
000133456 655 _4 $a Estudi
000133456 773 0_ $g Num. 135 (Hivern 2025), p. 51-70 $k Estudis $t Els Marges $x 0210-0452
000133456 908 __ $i cat $t b
000133456 973 __ $f 51 $l 70 $m Hivern $n 135 $x 02100452n135 $y 2025
000133456 980 __ $a TRACESBIB
Loading...