@article{traces.uab.cat:115860,
author = {Romero, Pedro G. and Grandas, Teresa},
title = {Teresa Grandas i Pedro G. Romero parlen de 'Poesia Brossa'},
year = {2018},
note = {Descripció del recurs: 3 de juny del 2019},
note = {Enregistrament a càrrec del Museu d'Art Contemporani de
Barcelona, al voltant de l'exposició 'Poesia Brossa' del Museu
d'Art Contemporani. Participants: Pedro G. Romero i Teresa
Grandas},
note = {Enregistrament de vídeo. Durada: 18 minuts. Divisió:
intervencions de Pedro G. Romero (00.17-5.00 i 14.25-final) i
Teresa Grandas (min. 5.00-14.25).},
abstract = {De la presentació del vídeo: "El MACBA presenta 'Poesia
Brossa', una revisió del treball d'aquest artista a través dels
llibres, les recerques plàstiques, travessant el teatre, el
cinema, la música, les arts d'acció, els gestos dels quals va
ser pioner". En el vídeo, els cocomissaris de l'exposició,
Pedro G. Romero i Teresa Grandas, exposen els materials que han
fet servir per remarcar, entre altres, les influències en Brossa
de la poesia d'avantguarda (Picabia), la Generació del 27
(l'humor de Gómez de la Serna) o Miró com a gran referent.
També se subratlla que Dau al Set va significar un retrocés o
un retardament en l'obtenció de l'estil propi de Joan Brossa. Es
comenten sumàriament els 'Poemes civils'. S'indica la relació
fructífera amb el cineasta Pere Portabella i la fascinació pel
transformisme de Fregoli. Grandas insisteix que la poètica de
Brossa és política. Es comenta l'escenificació de 'Suite bufa'
i les experiències dels Striptease amb Christa Leem. Es recorda
la sorprenent participació de Brossa en el festival Price 1970.
En la darrera secció del vídeo, Romero explica que han destinat
la darrera part de l'exposició a un diàleg entre l'obra de
Brossa i la del pintor i escriptor belga Marcel Mariën, la de
l'escultor i poeta escocès Hamilton Finlay i la del poeta xilè
Nicanor Parra.},
url = {https://traces.uab.cat/record/115860},
}