000111433 001 __ 111433
000111433 005 __ 20230611232123.0
000111433 024 8_ $9 tracesbib $a oai:traces.uab.cat:111433
000111433 035 __ $9 articleid $a 2385362Xn41-42p167
000111433 100 1_ $a Solanilla i Roselló, Anna
000111433 245 1_ $a Revisió de la pedagogia en la formació d'escenògrafs al segle XXI / $c Anna Solanilla i Roselló
000111433 260 __ $c 2015
000111433 500 __ $a Aquest text fou llegit en el marc del Congrés de la IFTR/FIRT celebrat a l'Institut del Teatre l'any 2013
000111433 504 __ $a Inclou bibliografia (p. 176)
000111433 520 3_ $a De l'abstract de l'article: "El títol d'aquest treball encapçala una reflexió analítica i comparativa sobre quina hauria de ser la formació de l'escenògraf avui. Revisa el model pedagògic que actualment s'està desenvolupant a l'Escola Superior d'Art Dramàtic (ESAD) de l'Institut del Teatre de Barcelona i d'altres centres formatius d'escenografia a partir de contraposar el concepte escenogràfic tradicional, de comprensió constructiva i interpretativa, a un d'estètica performativa i postmodern. La tesi defensa que actualment les metodologies i els coneixements que estem utilitzant en la majoria de centres de formació en escenografia estan en decalatge amb la concepció de l'escena contemporània. Habitualment, les metodologies que s'apliquen en la formació de l'escenògraf encara es fonamenten massa en estratègies de disseny que bàsicament tenen en compte el sentit geomètric i interpretatiu de l'escenografia. Es tracta d'una concepció d'origen modern. Aquest fet implica que, entre altres coses, en la formació es deixin de banda conceptes d'espacialitat no interpretatives i restin marginals concepcions performatives com l'atmosfera. Al mateix temps, l'actual escenògraf en formació, poc en contacte amb les tècniques de comunicació que proporcionen els mitjans de comunicació de masses o l'art digital, perd la possibilitat d'enriquir la seva narrativitat mitjançant estratègies que ja fa molt de temps que han estat validades per l'escena i l'art contemporani. L'article vol establir els fonaments conceptuals i metodològics que ajudin a actualitzar el model pedagògic en la formació dels escenògrafs del segle XXI"
000111433 600 14 $a Puigserver, Fabià
000111433 600 14 $a Pericot, Iago
000111433 610 24 $a Escola Superior d'Art Dramàtic de l'Institut del Teatre : ESAD
000111433 650 04 $a Escenografia
000111433 650 04 $a Escenògrafs
000111433 650 04 $a Estètica
000111433 650 04 $a Disseny
000111433 650 04 $a Educació
000111433 650 04 $a Pedagogia
000111433 651 _4 $a Catalunya
000111433 655 _4 $a Comentari
000111433 711 2_ $a Congrés de la IFTR/FIRT $c Barcelona) $d (2013 :
000111433 773 __ $g Núm. 41-42 (2015), p. 167-176 $k Articles. Monogràfic: Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona $t Estudis Escènics $x 2385-362X
000111433 856 40 $3 L'article a RACÓ $u https://www.raco.cat/index.php/EstudisEscenics/article/view/308694
000111433 908 __ $i cat $t b
000111433 973 __ $f 167 $l 176 $n 41-42 $x 2385362Xn41-42 $y 2015
000111433 980 __ $a TRACESBIB
Loading...