@article{traces.uab.cat:111391,
      author = {Fàbrega i Górriz, Jordi},
       title = {La interpretació de la dansa. De la necessitat d'un entrenament
               específic per a ballarins / Jordi Fàbrega i Górriz},
     journal = {Estudis Escènics},
        year = {2015},
      number = {41-42},
       pages = {49--56},
        note = {Aquest text fou llegit en el marc del Congrés de la IFTR/FIRT
               celebrat a l'Institut del Teatre l'any 2013},
        note = {Resum del treball de recerca que es va iniciar el 2001 i que va
               culminar el 2010 amb la lectura de la tesi doctoral 'La
               interpretació en la dansa: una proposta pedagògica per crear
               vida escènica a través del moviment' (Fàbrega, 2010)},
    abstract = {De l'abstract de l'article: "Presentem un resum del treball de
               recerca que es va iniciar el 2001 i que va culminar el 2010 amb
               la lectura de la nostra tesi doctoral. A partir del fet d'haver
               constatat la manca d'un entrenament específic per a ballarins,
               com també d'informació i de formació referides a la
               interpretació dins del món professional de la dansa, d'una
               banda, i la insuficiència del marc en què s'inscriu
               l'assignatura d'interpretació, que no la considera
               consubstancial amb el treball del ballarí, de l'altra, ens vam
               proposar donar cos a una proposta pedagògica basada en un
               entrenament interpretatiu per a ballarins. Es tracta, doncs,
               d'articular un nou mètode d'ensenyament de la interpretació que
               no sigui una mera còpia o adaptació dels que van néixer per a
               l'educació dels actors. En el treball de recerca vam concloure
               que els recursos interpretatius que s'han utilitzat conscientment
               al llarg de la història de la dansa es fonamenten en la unió
               psicofísica i que el principal denominador comú entre els
               diferents corrents, estils i opcions estètiques és la gestió
               conscient de l'energia, de manera que ambdós configuren els
               pilars bàsics del treball de l'intèrpret que es repeteixen al
               llarg de la història de la dansa. Així, doncs, l'ús de
               l'energia és l'element comú en totes les opcions estètiques de
               la dansa i, per tant, és l'element fonamental a partir del qual
               plantegem un entrenament específic i alhora transversal per a
               les diferents opcions estètiques. En aquest article exposem a
               grans trets els elements que conformen la nostra proposta
               pedagògica d'un entrenament específic per a ballarins"},
         url = {https://traces.uab.cat/record/111391},
}
Loading...