000111391 001 __ 111391
000111391 005 __ 20230611232126.0
000111391 024 8_ $9 tracesbib $a oai:traces.uab.cat:111391
000111391 035 __ $9 articleid $a 2385362Xn41-42p49
000111391 100 1_ $a Fàbrega i Górriz, Jordi
000111391 245 1_ $a La interpretació de la dansa. De la necessitat d'un entrenament específic per a ballarins / $c Jordi Fàbrega i Górriz
000111391 260 __ $c 2015
000111391 500 __ $a Aquest text fou llegit en el marc del Congrés de la IFTR/FIRT celebrat a l'Institut del Teatre l'any 2013
000111391 500 __ $a Resum del treball de recerca que es va iniciar el 2001 i que va culminar el 2010 amb la lectura de la tesi doctoral 'La interpretació en la dansa: una proposta pedagògica per crear vida escènica a través del moviment' (Fàbrega, 2010)
000111391 504 __ $a Inclou bibliografia (p. 56)
000111391 520 3_ $a De l'abstract de l'article: "Presentem un resum del treball de recerca que es va iniciar el 2001 i que va culminar el 2010 amb la lectura de la nostra tesi doctoral. A partir del fet d'haver constatat la manca d'un entrenament específic per a ballarins, com també d'informació i de formació referides a la interpretació dins del món professional de la dansa, d'una banda, i la insuficiència del marc en què s'inscriu l'assignatura d'interpretació, que no la considera consubstancial amb el treball del ballarí, de l'altra, ens vam proposar donar cos a una proposta pedagògica basada en un entrenament interpretatiu per a ballarins. Es tracta, doncs, d'articular un nou mètode d'ensenyament de la interpretació que no sigui una mera còpia o adaptació dels que van néixer per a l'educació dels actors. En el treball de recerca vam concloure que els recursos interpretatius que s'han utilitzat conscientment al llarg de la història de la dansa es fonamenten en la unió psicofísica i que el principal denominador comú entre els diferents corrents, estils i opcions estètiques és la gestió conscient de l'energia, de manera que ambdós configuren els pilars bàsics del treball de l'intèrpret que es repeteixen al llarg de la història de la dansa. Així, doncs, l'ús de l'energia és l'element comú en totes les opcions estètiques de la dansa i, per tant, és l'element fonamental a partir del qual plantegem un entrenament específic i alhora transversal per a les diferents opcions estètiques. En aquest article exposem a grans trets els elements que conformen la nostra proposta pedagògica d'un entrenament específic per a ballarins"
000111391 600 14 $a Llongueras, Joan $d (1880-1953)
000111391 610 24 $a Institut del Teatre
000111391 650 04 $a Dansa
000111391 650 04 $a Art dramàtic
000111391 650 04 $a Educació
000111391 650 04 $a Pedagogia
000111391 650 04 $a Ballarins
000111391 655 _4 $a Comentari
000111391 711 2_ $a Congrés de la IFTR/FIRT $c Barcelona) $d (2013 :
000111391 773 __ $g Núm. 41-42 (2015), p. 49-56 $k Articles. Monogràfic: Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona $t Estudis Escènics $x 2385-362X
000111391 856 40 $3 L'article a RACÓ $u https://www.raco.cat/index.php/EstudisEscenics/article/view/308650
000111391 908 __ $i cat $t b
000111391 973 __ $f 49 $l 56 $n 41-42 $x 2385362Xn41-42 $y 2015
000111391 980 __ $a TRACESBIB
Loading...