1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
Llengua inicial, d'identificació i habitual
/
Vila i Moreno, F. Xavier ;
Sorolla Vidal, Natxo
Aquest capítol analitza la realitat lingüística dels territoris de parla catalana utilitzant tres indicadors diferents: a) la llengua inicial, o la llengua o llengües apreses de petit a la llar d'origen; b) la llengua d'identificació, és a dir, aquella llengua o llengües que l'informant considera com les seves, aquelles amb les quals té una vinculació afectiva més forta i c) la llengua habitual, o llengua o llengües que cada enquestat utilitza de manera més usual en la vida quotidiana.
Els usos lingüístics als territoris de llengua catalana, Barcelona : Direcció General de Política Lingüística, 2019 (p. 37-52)
|
|
6.
|
|
El català a l'escola: cal reprendre la iniciativa
/
Vila i Moreno, F. Xavier
Un fragment: [. . . ] mentre no es pugui garantir que tot l'alumnat acaba dominant la llengua pròpia del país, caldria revisar el criteri segons el qual als alumnes que han cursat a Catalunya els darrers anys de primària i tota l'ESO se'ls reconeix automàticament el nivell C1 de català. [...]
2021
Ara, 18 febrer 2021, p. 26 (Debat)
|
|
7.
|
|
8.
|
|
Taula Rodona 2: Cohesió social i llengües
/
Cabré i Pla, Anna ;
Vila i Moreno, F. Xavier ;
Cassany, Daniel ;
Lorenzo Galés, Neus ;
Teixidó i Planas, Martí ;
Casas, Mariona ;
Gisbert, Mercè (Presentació de l'acte) ;
Secció de Filosofia i Ciències Socials. Institut d'Estudis Catalans ;
Institut d'Estudis Catalans ;
Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana. Institut d'Estudis Catalans ;
Association Héloïse ;
Fundació Marta Mata Garriga ;
Fundació Ferrer i Guàrdia ;
Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ;
Rosa Sensat ;
Col·loqui Internacional Héloïse 'Pedagogies de la democràcia i la resistència a l'Europa del segle XX i fins avui' (2019 : Barcelona)
En aquesta mesa de comunicacions, s'explora la funció de les llengües en l'ensenyament català en la cohesió social dels alumnes, sobretot en entorns amb un gran focus d'immigrats, principalment a partir del català. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2019
|
|
9.
|
|
[Discussió]
/
Flors-Mas, Avel·lí ;
Codó, Eva ;
Teixidó i Planas, Martí ;
Comajoan, Llorenç ;
Pradilla i Cardona, Miquel Àngel ;
Valls i Alecha, Esteve ;
Sorolla Vidal, Natxo ;
Vila i Moreno, F. Xavier (Moderador) ;
Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ;
Institut d'Estudis Catalans ;
Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (4s : 2018 : Barcelona)
Debat sobre la segona mesa de sociolingüística educativa, amb especial incidència en les conseqüències de l'educació multilingüe i les competències en llengua oral en català i castellà.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2018
|
|
10.
|
|