Resultats globals: 123 registres trobats en 0.03 segons.
Traces. Catàleg, 123 registres trobats
Traces. Catàleg 123 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Premis Crítica 'Serra d'Or' 2019 / Serra d'Or
Reportatge fotogràfic dels guardonats als Premis Crítica 'Serra d'Or' 2019. Al peu de les fotografies hi ha informació de les següents obres premiades: 'Sobre la terra impura', de Melcior Comes (novel·la); 'La netedat', de Sebastià Alzamora (poesia); 'L'art de portar gavardina', de Sergi Pàmies (narració); 'L'ull i la navalla', d'Ingrid Guardiola (assaig); 'Llum d'agost' de William Faulkner, amb traducció d'Esther Tallada (traducció); 'Maria Aurèlia Capmany, l'època d'una dona', d'Agustí Pons (memòries); Xevi Camprubí ha guanyat el Premi Crítica Serra d’Or de Recerca (Humanitats) amb un llibre sobre l'impressor Rafael Figueró; 'Katalanische und okzitanische Renaissance', de Georg Kremnitz (catalanística); 'Herència abandonada', de Lara Díez Quintanilla (premi al millor text de teatre català); 'Siempre a la verita tuya', de Manuel Veiga, (premi al millor espectacle teatral); la Nau Ivanow, pels 20 anys de trajectòria (premi la millor l’aportació); 'Un pèl a la sopa', d'Alex Nogués, amb il·lustracions de Guridi (Premi Crítica Serra d’Or Infantil); 'La maleta', de Núria Parera (el Premi Crítica Serra d’Or Juvenil); i el Premi Crítica Serra d’Or Coneixements s'atorgà a Aina Bestard per 'Naixements bestials'. [...]
2019
Serra d'Or, Núm. 714 (Juny 2019), p. 27-28 (Fets i opinions)
   
2.
Premis Crítica 'Serra d'Or' 2018 / Serra d'Or
Informació de les obres premiades als Premis Crítica 'Serra d'Or' 2018: 'Les coses que realment han vist aquests ulls inexistents', de Josep Lluís Badal (novel·la); 'Teresa d’Arenys. Obra poètica (1973-2015)', de Teresa d'Arenys (poesia); 'L’amic de la finca roja', de Mercè Ibarz (assaig); 'L’eclipsi' de Georges Perec, amb traducció d'Adrià Pujol Cruells (traducció); Marc Gil ha guanyat el Premi Crítica Serra d’Or de Recerca (Humanitats) per l’obra 'Barcelona al servei del Nuevo Estado. [...]
2018
Serra d'Or, Núm. 701 (Maig 2018), p. 18-19 (Fets i opinions)
   
3.
Electra: mite i recreació en el teatre català contemporani / Tomàs Albina, Alba ; Alsina i Keith, Victòria (Direcció de Tesi) ; Gallén, Enric (Direcció de tesi) ; Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge. Universitat Pompeu Fabra ; Universitat Pompeu Fabra
Abstract de l'autor: "Aquesta tesi doctoral tracta de les recreacions del mite d’Electra en el teatre català contemporani en relació amb les versions clàssiques, tot tenint en compte, també, determinades reescriptures contemporànies d’altres cultures que es poden considerar de referència. [...]
[Barcelona] : Universitat Pompeu Fabra, 2017

Inclou diversos annexos. L'annex 1 (p. 349) l'entrevista a Jeroni Rubió realitzada el 7 de juny de 2011 a Barcelona; l'annex 2 (p. 355) ofereix Entrevista a Maria-Josep Ragué-Àrias realitzada el 27 d'agost de 2016 a Sitges; l'annex 3 (p. 361) transciu l'entrevista a Albert Mestres realitzada el 14 d'abril de 2016 a Barcelona.

2 documents
4.
Presencialitat i virtualitat: relacions entre text teatral i món digital per a la peça 'País sense paraules' de Dea Loher / Pujol, Judith ; Carreras Sales, Anna ; Congrés de la IFTR/FIRT (2013 : Barcelona)
De l'abstract de l'article: "Fruit de l’aparició de les noves tecnologies, observem una transferència de la representació i de la percepció del món físic al món digital. Si ens centrem en els canvis que aquesta transferència genera en la manera de relacionar-nos amb la ficció, com s’articula el fet teatral en aquestes noves formes d’alteritat? Es proposa indagar en les noves maneres d’observar el món des de la mateixa arquitectura teatral. [...]
2015
Estudis Escènics, Núm. 41-42 (2015), p. 112-120 (Articles. Monogràfic: Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona)  
5.
De la bellesa a la convulsió escènica: Marta Carrasco, Sol Picó i Angélica Liddell. Vint anys creant / Ballespí, Mercè ; Saumell, Mercè (Direcció de tesi) ; Departament de Filologia Catalana. Universitat Autònoma de Barcelona ; Universitat Autònoma de Barcelona
"L'objectiu principal de la tesi és, d'una banda, donar visibilitat a tres creadores escèniques que pertanyen a una mateixa generació, totes elles nascudes en els Països Catalans: Marta Carrasco (Barcelona, 1963), Sol Picó (Alcoi, 1967) i Angélica Liddell (Figueres, 1966) que fa vint anys que treballen en els límits del teatre, la dansa i la performance amb una notable projecció nacional i internacional. [...]
Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014

Inclou annexos (p. 343-374) amb entrevistes a Marta Carrasco, Sol Picó i Fina Miralles

2 documents
6.
La palabra el ruido y la música / Daulte, Javier
De l'abstract de l'article: "En aquest text el director i dramaturg Javier Daulte posa en qüestió la formació teatral metòdica, els continguts artístics i l'ús dramatúrgic de la paraula. D'aquesta manera proposa entendre el text com a so i com a música abans que com a emissor de significat, per poder fugir de la literalitat i commoure a través dels sentits. [...]
2017
Pausa. Tercera època, Núm. 39 (2017)
2 documents
7.
La quimera del manipulador d'objectes / Bobés, Xavier
"El creador escènic Xavier Bobés ens acosta a la poètica del teatre d'objectes on, mitjançant els codis proposats pel manipulador, els objectes esdevenen metàfora".
2017
Pausa. Tercera època, Núm. 39 (2017)
2 documents
8.
Roland Schimmelpfennig, o la reivindicació de la ficció / Batlle, Carles
De l'abstract de l'article: "En aquesta conversa amb Carles Batlle, el dramaturg alemany Roland Schimmelpfennig reflexiona sobre diferents paràmetres de l'escriptura contemporània com ara el tractament de la violència i l'horror, el diàleg entre escriptura i actualitat, el retorn a les narracions, la irrupció de la fantasia o els procediments i estructures que ell mateix utilitza en els seus textos".
2017
Pausa. Tercera època, Núm. 39 (2017)
2 documents
9.
L'adaptació dels clàssics teatrals. Shakespeare i 'Richard the Third'. Estudi de cas d'una escena / Escudé, Beth ; Pérez i Torío, Xavier (Direcció de tesi) ; Batlle, Carles (Direcció de tesi) ; Departament de Filologia Catalana. Universitat Autònoma de Barcelona ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Universitat Pompeu Fabra
"El subjecte d'aquesta tesi és l'adaptació dels clàssics teatrals, amb l'obra shakespeariana com a exemple principal, particularment la peça 'Richard The Third', per acabar focalitzant en l'estudi de cas de l'escena segona de l'acte primer. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014

Inclou un apèndix amb il·lustracions (p. 369-377)

2 documents
10.
Modelo, partitura y material en la escritura dramática contemporánea: una solución / Batlle, Carles
De l'abstract de l'article: "En aquest article, Carles Batlle analitza en perspectiva el debat sobre la posició de la textualitat en la creació teatral contemporània. Des de l'emancipació i el "retorn del text" fins a la "mort del drama", passant per la definició dels materials postdramàtics, l'autor ens parla de nous paradigmes, de models de representació, de la importància de les partitures i dels problemes (o polèmiques) amb l'autoria, tot aportant una solució a l'embolic".
2015
Pausa. Tercera època, Núm. 37 (2015)
2 documents

Traces. Catàleg : 123 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Text teatral dins Amazon
Text teatral dins Google Books
Text teatral dins Google Scholar
Text teatral dins Google Web
Text teatral dins INSPIRE
Text teatral dins NEBIS
Text teatral dins Scirus