1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
Barcelona 1917: Miró, Picasso i Torres García
/
Guigon, Emmanuel ;
Malet, Rosa M. ;
Michela, Rosso ;
Marchi, Barbara (Moderadora) ;
Secció d'Arts Visuals. Ateneu Barcelonès ;
Ateneu Barcelonès ;
Cicle Centenari 1917. Ateneu Barcelonès (2017 : Barcelona)
Enregistrament de l'acte "Barcelona 1917: Miró, Picasso i Torres García", celebrat a l'Ateneu Barcelonès el 31 d'octubre del 2017. A propòsit del cicle 'Centenari 1917', la Secció d'Arts Visuals organitza una taula rodona al voltant de tres figures artístiques del moment: Pablo Picasso, Joan Miró i Joaquim Torres-Garcia. [...]
Barcelona : Ateneu Barcelonès, 2017
2 documentos
|
|
4.
|
|
Maragall i l'exposició Sunyer
/
Genís, Jaume
Del resum de l'article: "Aquest article proposa una anàlisi de l'estètica de Joan Maragall a partir de la lectura de la crítica que va fer del quadre 'Pastoral' de Joaquim Sunyer. Intenta demostrar com les constants ideològiques de caire neoromàntic i la influència de l'idealisme alemany, que ja s'havien anat consolidant al llarg dels escrits del poeta, es confirmen en aquest text que va escriure el darrer any de la seva vida".
2011
Haidé. Estudis maragallians, Núm. 0 (2011), p. 11-18
2 documentos
|
|
5.
|
|
6.
|
Gual, entre Wagner i Appia
/
Jiménez Fernández, Lourdes
L'autora estudia les possibles influències i reciprocitats entre les teories artístiques d'Adrià Gual, Richard Wagner i Adolphe Appia per a la renovació de l'escena teatral.
2013
Serra d'Or, Núm. 640 (Abril 2013), p. 63-66 (Espectacles. Teatre. Monogràfic: Adrià Gual i l'Institut del Teatre)
|
|
7.
|
|
Musicologia i so
/
Llovet, Jordi
L'autor de l'article parla de teoria de l'art i música amb motiu de la publicació d'un assaig sobre aquesta qüestió.
2012
El País. Quadern, Núm. 1439 (12 abril 2012), p. 5 (Crítiques. Marginalia)
|
|
8.
|
|
9.
|
Teoria, bellesa
/
Mira, Joan Francesc
Joan Francesc Mira exposa el seu pensament a propòsit de la recepció artísticoliterària. L'autor es distancia de la teoria literària, com a disciplina, tot defensant que "és molt més important la sensibilitat, la percepció de la bellesa, que l'anàlisi conceptual o teòrica", i, concreta, "la percepció de la bellesa, per a mi, és una qüestió de sensibilitat racional", i no pas "epidèrmica, ni afectiva". [...]
2009
El Temps. València, núm. 1288 (2009, 17 de febrer), p. 98 (El temps que corre)
|
|
10.
|
|