1.
|
|
A l'entorn de l'adquisició de la sintaxi i del seu estudi
/
Rosselló, Joana ;
Llinàs i Grau, Mireia ;
Bel Gaya, Aurora
L'estudi, centrat en el marc de la teoria chomskiana, fa un repàs dels aspectes positius i negatius que té la investigació del desenvolupament de la sintaxi infantil dins d'aquest marc teòric. Destaca, així, el gran creixement tant en investigadors com en publicacions que ha experimentat l'estudi de l'adquisició en l'àmbit generativista en els últims anys, però també es lamenta de la distància existent entre el que les autores anomenen la investigació clàssica de caire purament lingüístic (teoria sintàctica) i la de l'adquisició. [...]
2003
Caplletra. València, núm. 35 (2003, Tardor), p. 59-78
2 documentos
|
|
2.
|
|
El cas de les filologies i lingüística
/
Rosselló, Joana
Sobre els interessos corporativistes que hi ha darrere l'anunciada reducció de les titulacions universitàries, especialment les de filologia i la lingüística, reducció que els mitjans de comunicació han difós falsament que ve dictada pel procés de convergència europea.
2005
Avui. Barcelona (2005, 8 de juliol), p. 29 (Diàleg)
|
|
3.
|
|
A minimalist approach to the null subject parameter
/
Rosselló, Joana
Estudi que proposa un enfocament minimista del paràmetre del subjecte nul. Rosselló, donant per suposat que les llengües romàniques tenen el tret V de T, té en compte les característiques morfològiques de la concordança verbal d'aquestes llengües i s'adona que l'elevació de V confereix a T uns trets que són esborrats pels trets del subjecte que, al seu torn, pot tenir realització fonètica o ser un 'pro'. [...]
2000
Catalan Working Papers in Linguistics. Bellaterra, Vol. 8, (2000), p. 97-128
2 documentos
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
Gramàtica generativa i llengües romàniques
/
Rosselló, Joana
L'estudi pretén oferir una visió panoràmica des dels orígens del generativisme fins a l'època contemporània de l'autora. Rosselló vol fer palesa la importància que van suposar els estudis generativistes per a l'estudi de les llengües romàniques, per a l'estudi del llenguatge tant en general i com en particular.
1986
Límits. Barcelona, Núm. 1 (1986, Novembre), p. 49-68
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|