1.
|
|
Epistolari entre Eugeni d'Ors i Antoni López Llausàs, 1941-1954
/
Subirana, Jaume (Universitat Pompeu Fabra) ;
Romero Sire, Anna
Del resum de l'article: "Les cartes entre el filòsof català Eugeni d'Ors i el seu editor a l'Argentina Antoni López Llausàs després de la Guerra Civil testimonien la continuïtat dels vincles entre un editor català expatriat i un escriptor català de primer rengle convertit en figura intel·lectual del règim franquista. [...]
2020
Els Marges, Núm. 121 (Primavera 2020), p. 64-114 (Cartes i documents)
Es reprodueixen 28 cartes intercanviades entre Eugeni d'Ors i Antoni López Llausàs (p. 79-112) i un apèndix que consisteix en la transcripció d'un discurs d'Eugeni d'Ors pronunciat a la Real Academia de las Artes de San Fernando el 27 de desembre de 1950 (p. 113-114)
|
|
2.
|
|
3.
|
La retratística planiana com a garant de (ver)semblança
/
Romero Sire, Anna Isabel ;
Col·loqui de l'any Pla (1997 : Girona)
L'estudi d'Anna Isabel Romero analitza els retrats literaris de Josep Pla basant-se en la manera com els determina el propi punt de vista i el rastre de la seva memòria. L'autora destaca, abans de res, l'objectiu de versemblança que Pla hi demostra, per sobre del de semblança o mimesi, amb la voluntat final, però, d'assolir una "veritat existencial i cognitiva". [...]
2001
Josep Pla, memòria i escriptura. Actes del col·loqui de l'any Pla. Universitat de Girona (octubre 1997), Girona : Universitat de Girona, 2001 (p. 283-294)
|
|
4.
|
|
Factors i dependències en la cultura
/
Even-Zohar, Itamar ;
Romero Sire, Anna (Trad.) ;
Subirana, Jaume (Trad.)
Estudi dels factors constitutius implicats en qualsevol fet sociosemiòtic (cultural), partint de l'esquema dels factors per als actes de comunicació verbal de Jakobson, adaptat a l'anàlisi dels fets culturals en general: repertori (suma de regles i materials que governen l'elaboració i ús d'un producte determinat), producte (conjunt de signes i/o materials realitzats, incloent-hi una conducta determinada), productor (individu que genera productes reiteradament reproduïbles o bé nous), consumidor (individu que manipula un producte ja elaborat operant el repertori de manera passiva), institució (conjunt de factors implicats en el control de la cultura), i mercat (conjunt de factors relacionats amb la compra i venda del repertori cultural).
1998
Els Marges. Barcelona, Núm. 62 (1998, desembre), p. 41-58 (Estudis i assaigs)
|
|