1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
Una dona sense mandra
/
Porta, Roser
Roser Porta comenta els inicis de Mercè Rodoreda com a periodista i novel·lista dins el panorama cultural comprès entre 1931 i 1936, i caracteritza la seva novel·lística inicial a partir d'uns trets que la doten de coherència: d'una banda, el seu orígen és la mateixa literatura, que li serveix d'aprenentatge i de material per a fer-ne una transformació lúdica; alhora, tot el conjunt respon "a una mateixa visió escèptica del món", i a un mateix tema, el del fracàs de l'amor idealitzat; i finalment, aquesta producció es destaca pel seu component humorístic. [...]
2008
El País. Barcelona (2008, 19 d'abril), p. 4 (Extra Sant Jordi. Mira Rodoreda. Periodisme i escrits de joventut)
|
|
4.
|
Les primeres novel·les de Mercè Rodoreda: antisentimentalisme i humor
/
Porta, Roser
Estudi de les quatre primeres novel·les de Mercè Rodoreda. Segons l'autora, hi ha un element, a més de la hipertextualitat, que dóna unitat a aquesta producció primerenca: "les quatre novel·les responen a una mateixa visió del món, especialment de l'amor idealitzat per la literatura. [...]
2008
Serra d'Or. Barcelona, núm. 577 (2008, Gener), p. 15-19 (Fets i opinions. Monogràfic: Mercè Rodoreda, cent anys)
|
|
5.
|
|
Mercè Rodoreda i el periodisme satíric. 'Clarisme' i 'El Be Negre' (1933-1935)
/
Porta, Roser
Roser Porta reivindica el paper del periodisme i la narrativa satírics de Mercè Rodoreda dins la tradició humorística catalana dels anys trenta. Repassa la col·laboració de l'escriptora a la secció fixa de 'Clarisme', la polèmica amb 'El Be Negre' i les posteriors crítiques dels redactors d'aquesta revista a l'obra i figura de l'escriptora.
1998
Serra d'Or. Barcelona, Any XL, Núm. 463-464 (1998, Juliol-agost), p. 52-54 (Lletres)
|
|