Resultats globals: 16 registres trobats en 0.02 segons.
Traces. Catàleg, 16 registres trobats
Traces. Catàleg 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
Teatre, llengua i societat al vuit-cents / Marfany, Joan-Lluís ; Albertí, Xavier (Presentació de l'acte) ; Teatre Nacional de Catalunya
Conferència de Joan-Lluís Marfany sobre el paper del teatre popular anterior a Frederic Soler en la construcció d'un petit marge per al català com a llengua escènica i fenomen social entre el 1800 i el 1848. [...]
Barcelona : Teatre Nacional de Catalunya, 2017  
2.
Francesc Renart i Arús (1783-1853) i els orígens del teatre català vuitcentista / Sansano, Gabriel (Universitat d'Alacant-IIFV-ILCC) ; Piera, Montserrat (Ed.) (Temple University) ; Col·loqui d'Estudis Catalans a Nord-Amèrica (13è : 2010 : Filadèlfia)
L'article examina la influència del 'sainete' espanyol (en la segona meitat del segle XVIII) en el naixement del teatre costumista català en la primera meitat del segle XIX. En conjunt, remarca la dedicació i la importància de Renart Arús en el naixement i la introducció de la poesia dramàtica en el teatre comercial català del segle XVIII.
2010
Catalan Review, Vol. XXIV, 2010, p. 171-188
   
3.
Sobre el teatre català del segle XIX / Mas i Vives, Joan (Universitat de les Illes Balears) ; Seminari d'Història de l'Espectacle Teatral (1r : 1993 : Alacant)
L'autor estudia l'evolució del teatre català arreu dels Països Catalans al llarg del segle XIX, basant-se com a línia argumental amb la incursió de la llengua catalana en una escena genralment espanyolitzada. [...]
1993
Actes del I Seminari d'Història de l'Espectacle Teatral, Alacant : Universitat d'Alacant. Departament de Filologia Catalana : Institut de Cultura "Juan Gil-Albert", 1993 (p. 93-108)
   
4.
De l'herència barroca al quadre de costums: les primeres passes del teatre vuitcentista (1770-1845) / Sansano, Biel (Universitat d'Alacant) ; Col·loqui sobre Verdaguer (7è : 2008 : Vic, Folgueroles i Barcelona)
Aquest estudi analitza com, gradualment, entre.
la darrera dècada del segle XVIII i el primer terç del XIX, es va configurant un canvi en la forma d'entendre i representar el teatre català. L'autor estudia com, enfront de l'èxit del teatre espanyol, tot un seguit de poetes.
dramàtics d'arreu dels Països Catalans van creant una dramàtica autòctona i, d'aquesta manera, el teatre català passa dels àmbits estrictament casolans als espais comercials, del teatre informal o d'aficionats al teatre oficial o burgés. [...]

2009
Anuari Verdaguer, Núm. 17 (2009), p. 439-456  
5.
Els marges de la marginació: el to burlesc català del segle XVIII / Sala-Valldaura, Josep M.
Sobre el teatre popular a Barcelona durant el segle XVIII. Es fa referència a les influències de les tendències estètiques franceses i espanyoles referents a la Il·lustració.
2006
Pausa, Núm. 25 (Desembre 2006), p. 97-104 (Materials teòrics)  
6.
Tres notes sobre l'actor Joaquim Garcia-Parrenyo i la seua obra 'Vicenteta la de Patraix' (1845) / Sansano, Biel (Universitat d'Alacant)
Sobre l'obra de teatre 'Vicententa la de Patraix' de Joaquim Garcia-Parrenyo. L'autor divideix el seu estudi en tres parts: la primera la dedica a l'actor i a les referències que s'han trobat d'ell en textos d'autors de l'època, a la segona part es compara l'obra 'Vicenteta la de Patrix' amb una obra de 1819 de Francesc Renart i Arús, finalment, l'autor justifica l'interès de l'estudi d'aquest actor i dramaturg.
2003
Professor Joaquim Molas : memòria, escriptura, història, Barcelona : Universitat de Barcelona, 2003 (vol. 2, p. 969-983)
   
7.
L'escriptor català, de l'antic règim a la societat capitalista / Marfany, Joan-Lluís ; Congrés "La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània" (1r : 2005 : Bellaterra)
Ponència que fa una panoràmica del concepte i la tasca d'escriptor en el pas de l'Antic Règim a la societat capitalista. Marfany caracteritza les darreries de l'Antic Règim com un moment en què la tasca d'escriptor no trobava una plataforma a Catalunya per a poder-se realitzar (és un moment de literatura purament diglòssica). [...]
Aquesta saturació i la impossibilitat d'accedir a un mercat nacional (català i espanyol) de nova creació són, segons Marfany, els desencadenants de la independència literària catalana que crearà la Renaixença.

2007
La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània, Lleida : Punctum, 2007 (p. 35-66)
   
8.
Continuïtat de les 'Normes de Castelló'. Apunts sobre normativa (1932-1992) / Pérez i Moragón, Francesc ; Jornades de la Secció Filològica de l'IEC (3s : 1992 : Castelló)
1993
Jornades de la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans a Castelló / Institut d'Estudis Catalans, Universitat Jaume I, Barcelona : Castelló : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Jaume I, 1993 (p. 21-28)
   
9.
Esquema per a una revisió del teatre català del segle XIX / Mas i Vives, Joan
Línies generals del procés de renovació teatral durant el segle XIX a Barcelona, Palma de Mallorca i València. L'autor esbossa aquells temes que necessiten d'una reorientació historiogràfica i que poden servir per establir les bases d'un futur estudi del teatre català d'aquest segle.
1996
Miscel·lània Germà Colón, 6, Barcelona : Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 1996 (p. 109-123)
   
10.
Literatura, llengua i Renaixença: la renovació romàntica / Jorba, Manuel
1995
Història de la Cultura Catalana, Barcelona : Edicions 62, 1995 (Vol. IV, p. 77-132)
   

Traces. Catàleg : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Francesc Renart dins Amazon
Francesc Renart dins Google Books
Francesc Renart dins Google Scholar
Francesc Renart dins Google Web
Francesc Renart dins INSPIRE
Francesc Renart dins NEBIS
Francesc Renart dins Scirus