1.
|
|
Programa pedagògic Escoles Tàndem - Escola Ramon Llull
/
Teatre Nacional de Catalunya
Diversos educadors expliquen l'experiència del Projecte Tàndem de l'Escola Ramon Llull i les Escoles Tàndem de la Fundació Catalunya La Pedrera, amb el Teatre Nacional de Catalunya, a partir del qual el teatre passa a ser matèria curricular d'educació infantil i primària. [...]
Barcelona : Teatre Nacional de Catalunya, 2018
|
|
2.
|
Antologia de poesia catalana
/
Cònsul, Isidor ;
Soldevila, Llorenç
Guia de lectura sobre una antologia de poesia catalana que comprèn des de la poesia trobadoresca fins a la creada durant els anys setanta del segle XX. L'article està dividit segons els següents apartats (citem només els epígrafs generals, no els subtítols que comprenen): 'Dels trobadors a Ausiàs March', 'Del segle XVI al XIX. [...]
2009
Lectures de batxillerat 2008-2010, Barcelona : Proa, 2009 (p. 193-307)
Inclou un breu comentari de text de cada un dels poemes que es recullen a l'antologia (p. 252-307) Inclou un exemple d'exercici de lectura per a cada poema que es recull a l'antologia (p. 252-307)
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
Frankfurt
/
Bosch, Lolita
Lolita Bosch escriu una crònica personal de la seva participació a la Fira del Llibre de Frankfurt: d'una banda, destaca el seu interès per la ciutat de Frankfurt i per la filosofia de l'Escola de Frankfurt, però de l'altra explica la seva incomoditat un cop s'ha trobat allà, després d'acceptar la invitació de l'Institut Ramon Llull. [...]
2007
Benzina. Barcelona, núm. 21 (2007, Novembre), p. 22-23 (Monogràfic: Especial Frankfurt)
|
|
6.
|
|
Romanistes suecs
/
Solà, Joan
Solà comenta la presentació dels treballs sobre llengües romàniques (castellà, francès, italià i portuguès) duts a terme per alumnes suecs de l'Escola Nacional per a la Formació d'Investigadors en Llengües Romàniques. [...]
2004
Avui Cultura. Barcelona (2004, 29 d'abril), p. 7 (Parlem-ne)
|
|
7.
|
Joan Teixidor. Representant del "Grup universitari". Poesia i crítica (1931-1951)
/
Balaguer, Josep M.
La tesi s'obre amb una introducció en què es reflexiona sobre el concepte teòric de generació i, més concretament, sobre la Generació del 36 i el que la història de la literatura n'ha dit veient-los com a grup aglutinat per la Guerra civil espanyola i les seves conseqüències i liquidador del Noucentisme. [...] Però també fou en aquesta època quan es produí l'ampliació de contactes i aquests joves universitaris entraren en contacte amb joves no universitaris més grans que ells i amb joves pintors. S'arriba així a l'anàlisi del panorama cultural en què participen aquests joves el 1933, any decisiu pel grup universitari i, especialment, per Teixidor ja que durant aquest any se situa en aquelles activitats i llocs en què es mantindrà fins l'esclat de la guerra civil. [...]
Inclou un volum (el tercer) amb dos apèndixs: un amb obres de creació de Joan Teixidor i l'altre amb articles del mateix autor.
|
|