1.
|
|
Una dramatúrgia desacomplexada, o l'altra cara de la moneda. Aproximació còmplice a l'obra de Jordi Galceran
/
Riera, Pere
L'autor analitza l'obra de Jordi Galceran, titllada de fàcil i comercial, per a poder estudiar l'autor d'una poètica basada en la comèdia ben feta i l'èxit de públic. L'autor divideix el seu estudi en els següents apartats: 'La saviesa dels ascendents', 'En absència de teoria', 'Belbel/Galceran: afortunada addició', 'Galceran contra els elements', ''Dakota' o la tècnica del collage', ''Paraules encadenades', o l'amoralitat' i ''El mètode Gronholm' i 'Carnaval''.
2008
Teatre català contemporani. Monografia: Entorn de l'obra de Jordi Galceran, Alacant : Biblioteca Virtual Cervantes, 2008 ([p. 188-201])
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
La Barcelona de ficció (report)
/
Comas, Eva
L'autora descriu i repassa les aportacions dels participants a l'encontre 'Barcelona / Ficcions lliures' celebrat a mitjans de maig de 2005 a la Sala Beckett de Barcelona. En aquest encontre, van participar vint-i-quatre narradors, dramaturgs i guionistes joves que reflexionaven a l'entorn de la imatge de Barcelona que recreen les seves ficcions i, a la segona part de l'encontre, sobre la llibertat creativa a l'hora d'escriure ficció.
2005
Pausa, Núm. 20 (Gener 2005), p. 43-56 (Monogràfic: L'acció té lloc a Barcelona?)
|
|
8.
|
|
9.
|
|
Galceran, Pinter, Puigserver
/
Vilà i Folch, Joaquim
Vilà i Folch valora positivament el panorama teatral actual i comenta algunes de les obres més representatives de 1996: 'Dakota' (Premi Ignasi Iglésias) i 'Paraules encadenades' (Premi Born), de Jordi Galceran, 'L'amant', de Harold Pinter, i l'exposició "Fabià Puigserver".
1997
Serra d'Or. Barcelona, Any XXXIX, Núm. 448 (1997, Abril), p. 93 (Teatre)
|
|