1.
|
|
Joan Maragall: moments d'il·luminació en les vivències clau individual i col·lectiva
/
Puppo, Ronald (Universitat de Vic) ;
Col·loqui Internacional Verdaguer "Escriptures il·luminades" (10è : 2017 : Barcelona : Vic : Folgueroles)
Del resum: "Maragall és hereu de Verdaguer en potenciar al màxim una fusió il·luminadora entre paisatge i paraula, tant a nivell individual com col·lectiu. En el primer sentit, al poema extraordinari "Les muntanyes" (1901), s'hi produeix una comunió paisatge-individu que posa de manifest el que Arthur Terry ha anomenat una "saviesa tel·lúrica"; en un segon moment, amb el subsegüent poema "Retorn" (1901), la fusió es convertirà en un espai de reflexió i acció, i d'apropament entre les geografies natural i humana, a la recerca de sentit, i llibertat, a la vivència col·lectiva.
2018
Anuari Verdaguer, Núm. 26 (2018), p. 139-146 (Monogràfic: Escriptures Il·luminades. El vuit-cents)
|
|
2.
|
|
La poetització vuitcentista del conflicte entre les Espanyes centrípetes i perifèriques
/
Puppo, Ronald (Universitat de Vic) ;
Col·loqui internacional Verdaguer "1714. Del conflicte a la història i el mite, la literatura i l'art" (9è : 2014 : Barcelona : Vic : Folgueroles)
Del resum: "Examinem alguns poemes clau que, durant el segle dinou, i de les Espanyes perifèriques estant, deixen empremta del conflicte al voltant de la plurinacionalitat de l'Estat espanyol, tot donant veu als pobles que el componen. [...]
2015
Anuari Verdaguer, Núm. 23 (2015), p. 335-349 (Monogràfic: 1714. Del conflicte a la història i el mite, la literatura i l'art. I Història, historiografia, identitat)
|
|
3.
|
|
Joan Maragall per a infants i joves o com reinventar un clàssic
/
Pujol i Valls, Maria (Universitat Internacional de Catalunya)
Del resum de l'article: "Estudiar l'obra de Joan Maragall que s'ha publicat per a nens i joves no només vol dir conèixer els poemes i proses que han semblat oportuns per a aquests lectors, sinó que suposa entendre les circumstàncies històriques i culturals que han empès l'aparició dels llibres, els elements que acompanyen el text literari de cada volum -com ara la il·lustració, la tipografia o les activitats didàctiques- i els criteris de selecció i ordenació dels escrits. [...]
2014
Haidé. Estudis maragallians, Núm. 3 (2014), p. 137-152 (Vària)
2 documents
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
El primer Monzó i l''altre'. Lectures lineals i lectures tabulars
/
Pons, Margalida (LiCETC. Universitat de les Illes Balears)
Del resum que encapçala l'article: "L'article presenta Quim Monzó com un cas paradigmàtic de certes dinàmiques de recepció en la literatura catalana contemporània, proclius a entendre l'obra literària com a resultat d'un context 'previ' més que no pas com a element integrant d'aquest context, i proposa complementar-les amb una lectura que entengui l'obra monzoniana com una superfície perceptible globalment, els punts de la qual es complementen sense substituir-se".
2011
Els Marges, Núm. 95 (Tardor 2011), p. 50-69 (Estudis)
|
|
10.
|
|