1.
|
|
2.
|
|
Com s'ensenya o què s'aprèn
/
Villatoro, Vicenç
A propòsit de l'aprovació al Parlament espanyol de la nova llei d'educació, anomenada Llei Celaá, i el revifament dels debats polítics i lingüístics entorn de l'escola.
2020
El Temps, Núm. 1906 (22 desembre 2020), p. 7 (Dialèctica)
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
Les Actituds lingüístiques segons l'origen dels aprenents de català com a llengua d'acollida
/
Estors Sastre, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
De l'abstract: "Aquest article se centra en les actituds lingüístiques de quatre grups d'aprenents de català amb diverses L1: àrab, panjabi/urdú, xinès i castellà. A partir de la descripció de la situació sociolingüística dels seus països d'origen, intentem establir relacions entre el tipus d'actituds i els nous constructes motivacionals a l'hora d'aprendre el català en un context multilingüe com el de Barcelona. [...] patrons de conducta lingüística per part dels neoparlants i dels parlants autòctons -com a agents lingüístics i socials- a l'hora de compartir responsabilitats per fer del català una llengua d'acollida real".
2014
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 24 (2014), p. 153-171 (Monogràfic: Les ideologies lingüístiques)
|
|
6.
|
|
7.
|
|
Aprèn.cat: Llengua catalana i inserció laboral
/
Ubach, Noemí (Consorci per a la Normalització Lingüística)
Del resum que encapçala l'article: "Aprèn. cat és un programa que ha permès formar en llengua catalana més de 5. 800 persones aturades durant els quatre anys que ha estat en funcionament. L'èxit del projecte -n'és el millor indicador la puntuació d'excel·lent donada pels usuaris- s'ha degut a l'aposta del Servei d'Ocupació de Catalunya per incloure la llengua en els programes de formació per a aturats, a l'expertesa del Consorci per a la Normalització Lingüística en l'organització de cursos de català dinàmics, participatius, adaptats a col·lectius determinats i enfocats a l'ús de la llengua, i al treball en xarxa no teòric sinó real de més de cent oficines de les dues institucions implicades". [...]
2015
Llengua i Ús, Núm. 56 (2015), p. 36-45 (Experiències)
|
|
8.
|
|
L'aprenent de llengua quan aprèn l'escrit
/
Teberosky, Ana (Universitat de Barcelona) ;
Jarque, Maria Josep (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "Aquest article presenta algunes reflexions sobre l'ensenyament de la llengua i l'alfabetització, que considerem fonamentals en els processos d'instrucció. Defensa la conceptualització de la llengua com a activitat i exposa alguns dels efectes de l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura en els individus, relacionats amb la representació de la pròpia llengua i l'ús d'altres sistemes semiòtics. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 68-81 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)
|
|
9.
|
|
10.
|
|