Results overview: Found 42 records in 0.01 seconds.
Traces. Catalogue, 42 records found
Traces. Catalogue 42 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
Textos autobiogràfics escrits per aprenents de català com a llengua addicional : de les necessitats formatives a la reflexió en l'ensenyament dels gèneres narratius / Bach, Carme (IIFV, Universitat de València)
Resum: "En aquest article analitzem textos narratius autobiogràfics escrits per estudiants universitaris que tenen el català com a llengua addicional, d'un nivell B1 de CEFR (2020). L'objectiu és analitzar les necessitats formatives en la redacció d'aquest gènere per tal de fomentar a classe una reflexió metadiscursiva que permeti millorar-ne les produccions escrites. [...]
2022 - 10.7203/caplletra.73.24640
Caplletra, Núm. 73 (Tardor 2022), p. 233-255 (Monogràfic: El rol de l'ensenyament gramatical en l'aprenentatge de llengües: pràctiques reflexives, tasques comunicatives i material d'intervenció)
2 documents
2.
Com s'ensenya o què s'aprèn / Villatoro, Vicenç
A propòsit de l'aprovació al Parlament espanyol de la nova llei d'educació, anomenada Llei Celaá, i el revifament dels debats polítics i lingüístics entorn de l'escola.
2020
El Temps, Núm. 1906 (22 desembre 2020), p. 7 (Dialèctica)  
3.
"Aprenent a llegir", un llibre que agrada als infants / Merino Mir, Ana
2018
Blog de l'Escola de Llibreria, 3 desembre 2018 (Llibres)
2 documents
4.
Robert Walser a l'escenari. Una lectura d''Aquí s'aprèn poca cosa', de Toni Casares / Vinardell, Teresa (Universitat Pompeu Fabra)
De l'abstract de l'article: "El present article ofereix una lectura de l'obra 'Aquí s'aprèn poca cosa' (2009), de Toni Casares, adaptació escènica de la noveŀla Jakob von Gunten (1909) de l'autor suís Robert Walser, tenint en compte que en el procés d'adaptació és inevitable accentuar alguns aspectes de l'obra de partida i elidir-ne d'altres. [...]
2015
Anuari TRILCAT, Núm. 5 (2015), p. 58-74 (Estudis)
2 documents
5.
Les Actituds lingüístiques segons l'origen dels aprenents de català com a llengua d'acollida / Estors Sastre, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
De l'abstract: "Aquest article se centra en les actituds lingüístiques de quatre grups d'aprenents de català amb diverses L1: àrab, panjabi/urdú, xinès i castellà. A partir de la descripció de la situació sociolingüística dels seus països d'origen, intentem establir relacions entre el tipus d'actituds i els nous constructes motivacionals a l'hora d'aprendre el català en un context multilingüe com el de Barcelona. [...]
patrons de conducta lingüística per part dels neoparlants i dels parlants autòctons -com a agents lingüístics i socials- a l'hora de compartir responsabilitats per fer del català una llengua d'acollida real".

2014
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 24 (2014), p. 153-171 (Monogràfic: Les ideologies lingüístiques)  
6.
Amic és aquell de qui s'aprèn / Alandes, Juli
2017
Caràcters, Núm. 80 (Estiu 2017), p. 7
   
7.
Aprèn.cat: Llengua catalana i inserció laboral / Ubach, Noemí (Consorci per a la Normalització Lingüística)
Del resum que encapçala l'article: "Aprèn. cat és un programa que ha permès formar en llengua catalana més de 5. 800 persones aturades durant els quatre anys que ha estat en funcionament. L'èxit del projecte -n'és el millor indicador la puntuació d'excel·lent donada pels usuaris- s'ha degut a l'aposta del Servei d'Ocupació de Catalunya per incloure la llengua en els programes de formació per a aturats, a l'expertesa del Consorci per a la Normalització Lingüística en l'organització de cursos de català dinàmics, participatius, adaptats a col·lectius determinats i enfocats a l'ús de la llengua, i al treball en xarxa no teòric sinó real de més de cent oficines de les dues institucions implicades". [...]
2015
Llengua i Ús, Núm. 56 (2015), p. 36-45 (Experiències)  
8.
L'aprenent de llengua quan aprèn l'escrit / Teberosky, Ana (Universitat de Barcelona) ; Jarque, Maria Josep (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "Aquest article presenta algunes reflexions sobre l'ensenyament de la llengua i l'alfabetització, que considerem fonamentals en els processos d'instrucció. Defensa la conceptualització de la llengua com a activitat i exposa alguns dels efectes de l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura en els individus, relacionats amb la representació de la pròpia llengua i l'ús d'altres sistemes semiòtics. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 68-81 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)  
9.
La construcció del coneixement gramatical en aprenents d'educació primària i secundària: algunes aproximacions a l'aprenentatge del verb / Casas, Mariona (Universitat de Vic) ; Duran, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
De l'abstract de l'article: "El verb és una de les categories que una gramàtica escolar ha d'abordar necessàriament, tant pel que fa al coneixement de la noció i de la seva relació amb altres categories, com per la funció fonamental que pren en l'escriptura. [...]
2017
Caplletra, Núm. 63 (Tardor 2017), p. 111-138 (Monogràfic: Noves perspectives per a l'ensenyament-aprenentatge de la gramàtica: cap a una gramàtica pedagògica)
2 documents
10.
La vida s'aprèn vivint-la / Caballé, Xavier
El llibre reuneix cent trenta articles de Carles Capdevila, alguns d'ells revisats i reescrits.
2017
Serra d'Or, Núm. 691-692 (Juliol-Agost 2017), p. 95 (Lectures. Notes de lectura)
   

Traces. Catalogue : 42 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.
Haven't found what you were looking for? Try your search on other servers:
Aprenents in Amazon
Aprenents in Google Books
Aprenents in Google Scholar
Aprenents in Google Web
Aprenents in INSPIRE
Aprenents in NEBIS
Aprenents in Scirus