1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
Joan Oliver i el teatre de bulevard
/
Gibert, Miquel Maria
Gibert explica les característiques principals del teatre "de bulevard", gènere provinent de la tradició francesa i que influí directament al teatre que conreà Joan Oliver abans de la Guerra Civil. [...]
2004
Els Marges. Barcelona, Núm. 72 (2004, Hivern), p. 77-91 (Estudis)
|
|
5.
|
|
Una aproximació al teatre català a Mèxic
/
Mengual, Josep
En aquesta aproximació inicial al teatre català a Mèxic, Josep Mengual vol rescatar de l'oblit una colla d'actors, directors i autors que s'esforçaren per mantenir viu el teatre català quan aquest passà hores difícils a Catalunya. [...]
1997
Els Marges. Barcelona, núm. 59 (1997, desembre), p. 101-110 (Notes)
|
|
6.
|
|
7.
|
|
El teatre de Joan Oliver
/
Carbonell, Jordi
L'autor situa l'obra de Joan Oliver dins els corrents teatrals catalans anteriors a la guerra civil i n'analitza la seva evolució partint de tres períodes diferenciats: el teatre de preguerra, el de guerra i el de postguerra.
1969
Serra d'Or. Barcelona, Any XI, Núm. 121 (1969, Octubre), p. 59-62 (Lletres)
|
|
8.
|
|
Aquest món del teatre
/
Fàbregas, Xavier
Informació diversa sobre teatre: la visita a Barcelona de dues companyies estrangeres amb la presentació dels seus muntatges, la celebració del Cicle Internacional sobre Teatre Contemporani, conferències, les produccions del teatre independent, la celebració de diversos cicles de teatre, una producció catalana a Anglaterra, cursos de teatre, i les estrenes de La Gàbia i el Grup del Teatre Principal de Valls.
1975
Serra d'Or. Barcelona, Any XVII, Núm. 191 (1975, Agost), p. 61 (Teatre. Aquest món del teatre)
|
|
9.
|
|
Entorn d''Allò que tal vegada s'esdevingué'
/
Lawrence, Esyllt T.
Esyllt T. Lawrence proposa una lectura serena i desapassionada de l'obra de Joan Oliver: compara l'ús del tema bíblic i la construcció dels personatges que fa l'escriptor català amb els de Miguel de Unamuno a 'Abel Sánchez'; destaca el mèrit de Joan Oliver a l'hora de fusionar el simbolisme amb una sofisticada ironia; i suggereix l'habilitat del dramaturg per reflectir les contradiccions de l'home modern mitjançant els vells mites humans.
1971
Serra d'Or. Barcelona, Any XIII, Núm. 137 (1971, Febrer), p. 59-60 (Teatre)
|
|
10.
|
|