1.
|
Arts i oficis / Jordi Puntí
/
Puntí, Jordi
A propòsit de dos assajos publicats recentment que parlen de la creació literària, de l'ofici d'escriure, i que reflexionen sobre les característiques de l'esquelet que sustenta la forma i el contingut.
2021
L'Avenç, Núm. 477 (Març 2021), p. 74 (Mirador. A l'última)
|
|
2.
|
Llibres per a infants i adolescents
/
Mañà, Teresa
Panorama de la literatura infantil i juvenil catalana i traduïda al català dels primers mesos de 2020. L'autora dedica un apartat a reedicions d'autors i títols, a una tria de novetats infantils, a recomanacions per a joves, i a informacions per a especialistes.
2021
Serra d'Or, Núm. 734 (Febrer 2021), p. 61-64 (Lectures)
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
Actituds i representacions lingüístiques
/
Bretxa, Vanessa
L'objectiu principal és estudiar les actituds i les representacions de la població dels territoris de llengua catalana respecte d'algunes qüestions lingüístiques. En concret, s'analitza la freqüència amb què l'enquestat declara iniciar converses en català, quines normes d'ús diu seguir en converses bilingües, algunes de les seves opinions, percepcions i preferències lingüístiques, i la seva disposició a aprendre el català.
Els usos lingüístics als territoris de llengua catalana, Barcelona : Direcció General de Política Lingüística, 2019 (p. 94-109)
|
|
7.
|
|
8.
|
|
Llengua inicial, d'identificació i habitual
/
Vila i Moreno, F. Xavier ;
Sorolla Vidal, Natxo
Aquest capítol analitza la realitat lingüística dels territoris de parla catalana utilitzant tres indicadors diferents: a) la llengua inicial, o la llengua o llengües apreses de petit a la llar d'origen; b) la llengua d'identificació, és a dir, aquella llengua o llengües que l'informant considera com les seves, aquelles amb les quals té una vinculació afectiva més forta i c) la llengua habitual, o llengua o llengües que cada enquestat utilitza de manera més usual en la vida quotidiana.
Els usos lingüístics als territoris de llengua catalana, Barcelona : Direcció General de Política Lingüística, 2019 (p. 37-52)
|
|
9.
|
|
10.
|
|