Traces : base de datos de lengua y literatura catalanas Encontrados 146 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
11.
Dades declarades i observades, pros i contres / Rosselló, Carles de (Universitat de Barcelona) ; Fabà, Albert (Consorci per a la Normalització de la Llengua Catalana (CPNL))
De l'abstract: "En aquest article abordem, en primer lloc, els principals punts forts i dèbils de les dues modalitats amb què es recullen els usos lingüístics: a través del testimoni que reporten els informants (dades declarades) o bé mitjançant l'observació que fa un investigador (dades observades). [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 15 (2017), p. 16-22 (Monogràfic: La demolingüística. Comptar llengües, usos i persones)  
12.
Què és i com es fa una enquesta sociolingüística? Les enquestes d'usos lingüístics de la població / Solé Camardons, Joan (Direcció General de Política Lingüística) ; Torrijos, Anna (Direcció General de Política Lingüística)
De l'asbtract: "En aquest article es pretén explicar que és, i també què no és i com funciona una enquesta per mostreig a partir de l'exposició de les enquestes sociolingüístiques que es fan als territoris de llengua catalana i, especialment, l'Enquesta d'usos lingüístics de la població (d'ara en endavant, EULP). [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 15 (2017), p. 6-15 (Monogràfic: La demolingüística. Comptar llengües, usos i persones)  
13.
La recerca demolingüística: estat de la qüestió i futur / Sorolla Vidal, Natxo (Universitat Rovira i Virgili)
Introducció i presentació del monogràfic. Inclou bibliografia complementària recomanada.
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 15 (2017), p. 1-5 (Monogràfic: La demolingüística. Comptar llengües, usos i persones)  
14.
El pensament sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura durant la formació inicial dels mestres / Pérez Peitx, Mireia (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "Aquest article se situa en el camp de l'estudi del pensament dels professors a partir de l'anàlisi d'entrevistes i memòries de pràctiques. Mostra, de manera molt breu, l'evolució durant quatre anys d'una mestra en formació inicial sobre l'alfabetització inicial, concretament respecte a l'edat a la qual s'ha d'iniciar l'ensenyament i aprenentatge i el mètode que s'ha de seguir. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 82-89 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)  
15.
L'aprenent de llengua quan aprèn l'escrit / Teberosky, Ana (Universitat de Barcelona) ; Jarque, Maria Josep (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "Aquest article presenta algunes reflexions sobre l'ensenyament de la llengua i l'alfabetització, que considerem fonamentals en els processos d'instrucció. Defensa la conceptualització de la llengua com a activitat i exposa alguns dels efectes de l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura en els individus, relacionats amb la representació de la pròpia llengua i l'ús d'altres sistemes semiòtics. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 68-81 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)  
16.
Les percepcions de mestres i experts sobre la qualitat dels textos / Tolchinsky, Liliana (Universitat de Barcelona) ; Castillo, Cristina (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "En aquest article justificarem, en primer lloc, la importància d'identificar els trets distintius de la qualitat textual tant per a la recerca com per a la intervenció didàctica. Seguidament, mostrarem quins són els aspectes que destaquen a l'hora d'avaluar un text produït per alumnes de primària, d'una banda, els lingüistes i psicolingüistes, i de l'altra, els mestres d'educació primària. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 57-67 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)  
17.
La reflexió interlingüística a l'educació infantil, una eina per a l'aproximació a la llengua escrita / Marzà, Anna (Universitat Jaume I) ; Ríos, Isabel (Universitat Jaume I)
De l'abstract: "En aquesta contribució mostrem part d'una recerca en un aula multilingüe d'educació infantil on l'acostament a les llengües familiars no presents en el currículum es fa de forma progressiva a través de la presència de l'anglès, cada vegada més oberta i més relacionada amb les llengües del repertori del grup. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 38-46 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)  
18.
Interpretar i millorar les escriptures infantils: dificultats i reptes / Gil, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona)
De l'abstract: "L'activitat en una aula i el contrast entre quatre textos de segon de primària serveixen de pretext a l'autora per caracteritzar investigació i tradició en relació amb l'aprenentatge inicial de l'escriptura i per exposar algunes de les característiques de les produccions textuals d'infants de cicle inicial (6-7 anys). [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 30-37 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)  
19.
Escriure per aprendre / Teberosky, Ana (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "Hem escollit el títol «Escriure per aprendre» per descriure la nostra posició respecte al procés d'ensenyament i aprenentatge del llenguatge escrit, del tot diferent de la corrent més generalitzada d'organitzar l'aprenentatge escolar començant per ensenyar el codi. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 21-29 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)  
20.
L'aprenentatge de la lectura en els lectors debutants... i el seu ensenyament / Solé Gallart, Isabel (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "L'aprenentatge de la lectura és un procés que s'inicia sovint abans de l'entrada a l'escola, però és en aquesta on de manera sistemàtica s'inverteixen recursos i dedicació especialitzada per afavorir-ne l'apropiació. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 13-20 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)  

Traces : base de datos de lengua y literatura catalanas : Encontrados 146 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.
¿No ha encontrado lo que estaba buscando? Intente su búsqueda en:
societat en Amazon
societat en Google Books
societat en Google Scholar
societat en Google Web
societat en INSPIRE
societat en NEBIS
societat en Scirus