11.
|
|
Dades declarades i observades, pros i contres
/
Rosselló, Carles de (Universitat de Barcelona) ;
Fabà, Albert (Consorci per a la Normalització de la Llengua Catalana (CPNL))
De l'abstract: "En aquest article abordem, en primer lloc, els principals punts forts i dèbils de les dues modalitats amb què es recullen els usos lingüístics: a través del testimoni que reporten els informants (dades declarades) o bé mitjançant l'observació que fa un investigador (dades observades). [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 15 (2017), p. 16-22 (Monogràfic: La demolingüística. Comptar llengües, usos i persones)
|
|
12.
|
|
Què és i com es fa una enquesta sociolingüística? Les enquestes d'usos lingüístics de la població
/
Solé Camardons, Joan (Direcció General de Política Lingüística) ;
Torrijos, Anna (Direcció General de Política Lingüística)
De l'asbtract: "En aquest article es pretén explicar que és, i també què no és i com funciona una enquesta per mostreig a partir de l'exposició de les enquestes sociolingüístiques que es fan als territoris de llengua catalana i, especialment, l'Enquesta d'usos lingüístics de la població (d'ara en endavant, EULP). [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 15 (2017), p. 6-15 (Monogràfic: La demolingüística. Comptar llengües, usos i persones)
|
|
13.
|
|
14.
|
|
15.
|
|
L'aprenent de llengua quan aprèn l'escrit
/
Teberosky, Ana (Universitat de Barcelona) ;
Jarque, Maria Josep (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "Aquest article presenta algunes reflexions sobre l'ensenyament de la llengua i l'alfabetització, que considerem fonamentals en els processos d'instrucció. Defensa la conceptualització de la llengua com a activitat i exposa alguns dels efectes de l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura en els individus, relacionats amb la representació de la pròpia llengua i l'ús d'altres sistemes semiòtics. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 68-81 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)
|
|
16.
|
|
Les percepcions de mestres i experts sobre la qualitat dels textos
/
Tolchinsky, Liliana (Universitat de Barcelona) ;
Castillo, Cristina (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "En aquest article justificarem, en primer lloc, la importància d'identificar els trets distintius de la qualitat textual tant per a la recerca com per a la intervenció didàctica. Seguidament, mostrarem quins són els aspectes que destaquen a l'hora d'avaluar un text produït per alumnes de primària, d'una banda, els lingüistes i psicolingüistes, i de l'altra, els mestres d'educació primària. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 57-67 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)
|
|
17.
|
|
18.
|
|
Interpretar i millorar les escriptures infantils: dificultats i reptes
/
Gil, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona)
De l'abstract: "L'activitat en una aula i el contrast entre quatre textos de segon de primària serveixen de pretext a l'autora per caracteritzar investigació i tradició en relació amb l'aprenentatge inicial de l'escriptura i per exposar algunes de les característiques de les produccions textuals d'infants de cicle inicial (6-7 anys). [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 30-37 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)
|
|
19.
|
|
Escriure per aprendre
/
Teberosky, Ana (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "Hem escollit el títol «Escriure per aprendre» per descriure la nostra posició respecte al procés d'ensenyament i aprenentatge del llenguatge escrit, del tot diferent de la corrent més generalitzada d'organitzar l'aprenentatge escolar començant per ensenyar el codi. [...]
2016
Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 21-29 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials)
|
|
20.
|
|