1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
L'oeuvre de Jesús Moncada: entre plume et pinceau
/
Ribes, Sandrine
Sandrine Ribes analitza les modalitats d'inserció de la pintura en l'obra de Jesús Moncada, ja sigui mitjançant la representació directa en el mateix llibre, provocant literàriament "l'apparition de son image sur l'esprit du lecteur" o bé, encara, per mitjà de l'ècfrasi. [...]
Revue d'Études Catalanes. Montpellier, núm. 8-9 (2005-2006), p. 201-225
Inclou, en annex, les reproduccions d'un dibuix i d'una pintura de Jesús Moncada
|
|
7.
|
Jesús Moncada, 'Calaveres atònites'
/
Ribes, Sandrine
L'autora de la ressenya remarca la continuitat en el recull de contes comentat respecte les obres anteriors de Jesús Moncada, especialment pel que fa al tractament de l'espai literari de Mequinensa, en la construcció de determinats tipus de personatges i en la riquesa del lèxic procedent del llenguatge popular. [...]
2000
Revue d'Études Catalanes. Montpellier, núm. 3 (2000), p. 330-334 (Comptes rendus)
|
|
8.
|
Le mythe dans 'Camí de Sirga' de Jesús Moncada
/
Ribes, Sandrine
L'autor analitza el tractament del mite a 'Camí de Sirga', de Jesús Moncada. Per fer-ho, defineix el que entén per "mite" i, més concretament, el tractament dels motius de l'edèn, del riu Ebre, de Mequinense i de la memòria col·lectiva que suposa el tractament mitològic dels espais literaris.
1999
Revue d'Études Catalanes. Montpellier, núm. 2 (1999), p. 159-181 (Varia)
|
|
9.
|
Jesús Moncada, 'Estremida memòria'
/
Ribes, Sandrine
Partint d'una anècdota verídica succeïda l'any 1877, quan un grup de bandolers actua de manera sanguinària, Moncada projecta un bell exercici de memòria històrica. Tal i com ja succeïa en llibres anteriors, Ribes constata que la novel·la és un treball de llenguatge i d'intensitat literària que retorna a l'espai primigeni de Mequinensa.
1997
Lletra de canvi. Barcelona, núm. 44 (1997?), p. 38-39
|
|