1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
Cinema amb vuit cognoms catalans
/
Gost, Laura
Sobre el català en l'àmbit audiovisual, especialment sobre el fet que l'Acadèmia del Cinema Català dificulta "que una peça d'animació creada per persones catalanoparlants, escrita i doblada originalment en català pugui accedir, segons les bases, a les candidatures dels Premis Gaudí".
2022
Ara, 28 gener 2022, p. 23 (Debat)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
Països Catalans
/
Sáez Mateu, Ferran
Fent servir les idees de Joan Fuster, l'autor considera que "Una comunitat lingüística no implica forçosament un mateix projecte nacional; però sense aquest projecte l'esmentada comunitat lingüística s'afebleix".
2022
Ara, 12 gener 2022, p. 22 (Debat)
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
Els cants espirituals catalans. El cas de Carles Riba
/
Medina, Jaume
Jaume Medina observa que tant Bernat Joan com Sam Abrams no han tingut en compte el cas de Carles Riba a l'hora de tractar els cants espirituals de la literatura catalana i, en aquest sentit, comenta l'onzena elegia de Riba, "autor d'un dels més grans cants espirituals que s'han escrit en tota la història de la nostra literatura".
2022
Serra d'Or, Núm. 745 (Gener 2022), p. 7-8 (Fe i pensament)
|
|
9.
|
|
10.
|
Dues pràctiques per millorar l'expressió oral i escrita
/
Guiluz i Vidal, Teresa (IES Manuel de Cabanyes) ;
Juanmartí i Generès, Eduard (IES Manuel de Cabanyes) ;
Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona)
Del resum: "Amb la intenció de polir i completar la gramàtica que els alumnes de secundària i batxillerat tenen interioritzada, de manera que s'acosti a la gramàtica adequada als registres més formals, es proposen dues pràctiques que, partint de les seves produccions, permetin fer-los conscients dels seus coneixements intuïtius de la llengua en tant que parlants competents: d'una banda, la correcció de textos escrits, que permet treballar l'expressió escrita adaptant-se a les necessitats i als ritmes de cada alumne, però estimulant en tots la capacitat de trobar les solucions correctes per als problemes que presenten les seves produccions; de l'altra, la reconstrucció d'una conversa que hauria pogut tenir lloc en una situació donada que el professor descriu i que obliga els alumnes a posar en joc molts aspectes de la seva competència comunicativa verbal, des d'elements pragmàtics fins als diferents nivells de l'estructura gramatical (fonètica, morfologia, sintaxi, lèxic i semàntica)".
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 167-186)
|
|