1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
El Grand Guignol, Brossa i l'escorxador
/
Bonnín, Hermann
L'autor parla de la influència dels espectacles parisencs de El Grand Guignol en la creació escènica de Joan Brossa. Finalment, aporta un comentari personal referint-se a tres muntatges dirigits per l'autor mateix basats en El Grand Guignol.
2012
Hamlet, Núm. 22 (Gener 2012), p. 67-69 (Monogràfic: Grand Guignol)
|
|
5.
|
El meu mirall embruixat
/
Bonnín, Hermann
L'autor explicar els seus primers contactes amb el teatre: com a actor, director i lector. Fa referència a escenes de la infantesa i adolescència, a autors que l'han influenciat i a amics del context escènic.
2010
Hamlet, Núm. 7 (15 Setembre 2010), p. 4 (Teló de boca)
|
|
6.
|
|
Notes personals
/
Bonnín, Hermann
Article amb motiu de la mort del dramaturg Jaume Melendres.
2009
Avui. Barcelona (2009, 19 de novembre), p. 32 (Cultura i Espectacles. Mirador)
|
|
7.
|
Pròleg
/
Bonnín, Hermann
Hermann Bonnín repassa la trajectòria professional de Gonzalo Pérez de Olaguer i n'elogia el rigor del crític i la sensibilitat de l'home de teatre. Pel que fa al llibre prologat, considera que l'estudi de Pérez de Olaguer sobre el TNB (Teatre Nacional de Barcelona, 1968-1975) permet "centrar l'atenció damunt aquesta inicativa oficial de resultats contradictoris, equívocs, benintencionats i dirigistes, encara que, tanmateix, indispensables per a completar el panorama de l'estudi del teatre".
1990
TNB: història d'una imposició / Gonzalo Pérez de Olaguer, Barcelona : Institut del Teatre : Diputació de Barcelona, 1990 (p. 5-7)
|
|
8.
|
Adiós a un agitador
/
Bonnín, Hermann
Amb motiu de la mort de Frederic Roda i Pèrez, Hermann Bonnín recorda la seva personalitat, i el seu treball com a agitador cultural en el món del teatre i com a pedagog.
2006
El País. Cataluña. Barcelona (2006, 6 de març), p. 38
|
|
9.
|
|
10.
|
|
El Mestre Llongueras i els primers passos de l'Escola Catalana d'Art Dramàtic
/
Bonnín, Hermann
Hermann Bonnín destaca la particular aportació de Joan Llongueras en el camp específic del teatre: Adrià Gual el va incorporar a l'equip de mestres de l'Escola Catalana d'Art Dramàtic com a professor de música i gimnàstica rítmica, i malgrat que la seva aportació va ser episòdica -només dos cursos-, Llongueras va assentar els fonaments d'un projecte inèdit de formació tècnica i humana dels actors.
1980
Serra d'Or. Barcelona, Any XXII, Núm. 255 (1980, Desembre), p. 87-89 (Crònica. Teatre)
|
|