Traces : base de datos de lengua y literatura catalanas Encontrados 113 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
11.
Descripció i prescripció en la 'Gramàtica catalana' de Fabra (1918) i en la 'Gramàtica de la Llengua Catalana' de l'IEC (2016) / Dols, Nicolau (Universitat de les Illes Balears)
En aquest estudi es proposa una aproximació a la tècnica prescriptiva de la 'Gramàtica catalana' (1918) de Fabra i es compara amb la 'Gramàtica de la Llengua Catalana' (2016) de l'Institut d'Estudis Catalans.
2019
Ítaca, Núm. 10 (2019), p. 23-49 (Monogràfic: 100 anys de Pompeu Fabra)
2 documentos
12.
Pompeu Fabra: sistematicitat i pervivència / Cabré i Castellví, M. Teresa (Institut d'Estudis Catalans $u Universitat Pompeu Fabra)
L'autora de l'article parla sobre la vida de Pompeu Fabra, el model de llengua que volia construir i la pervivència de la seva obra.
2019
Ítaca, Núm. 10 (2019), p. 17-21 (Monogràfic: 100 anys de Pompeu Fabra)
2 documentos
13.
Diccionari muixeranguer / Cervetto Montesinos, Adrián (Universitat d'Alacant)
Diccionari especialitzat sobre lèxic relacionat amb les muixerangues, torres humanes tradicionals del País Valencià.
2017-2018
Ítaca, Núm. 8-9 (2017-2018), p. 335-338 (Miscel·lània)
2 documentos
14.
La paratextualitat: caracterització i funcions interpretatives aplicades a l'estudi de la col·lecció 'Micalet Teatre' de l'editorial Bromera / Aleixandre Lluch, Vicent (Universitat de València)
De l'estudi: "L'anàlisi dels elements paratextuals juga, al nostre parer, un paper clau, perquè suposa una primera aproximació al text i, a més a més, en genera uns trets identificadors que funcionen com a element cohesionador dels productes d'una mateixa línia editorial. [...]
2017-2018
Ítaca, Núm. 8-9 (2017-2018), p. 275-297 (Monogràfic: Comunicació, llengua i mediació cultural)
2 documentos
15.
Youtubers en llengua catalana: estudi quantitatiu i qualitatiu / Iglesias Nieto, Maria Lluïsa (Universitat d'Alacant)
De l'estudi: "L'objectiu principal d'aquest treball és elaborar l'estudi quantitatiu i qualitatiu dels creadors de continguts digitals en llengua catalana per a donar a conéixer els youtubers actius més rellevants, és a dir, els creadors de continguts digitals amb major nombre de seguidors i visualitzacions a data de publicació d'aquest article. [...]
2017-2018
Ítaca, Núm. 8-9 (2017-2018), p. 177-199
2 documentos
16.
Fadrines tradicionals i modernes en la literatura infantil i juvenil: característiques i versatilitats en l'educació literària / Saneleuterio Temporal, Elia (Universitat de València) ; Congrés Internacional de la Societat Espanyola de Didàctica de la Llengua i Literatura (16è : 2015 : Alacant)
De l'abstract de l'article: "Arran d'una selecció d'obres literàries infantils i juvenils, l'article analitza els trets d'una sèrie de personatges literaris que tenen en comú el fet de ser dones fadrines, en el sentit d'haver assolit certa edat sense haver-se casat. [...]
2016
Ítaca, Núm. 7 (2016), p. 91-102 (Monogràfic: "Educació literària")
2 documentos
17.
Diversitat d'espais d'aprenentatge en rutes historicoartístiques i literàries per a l'alumnat d'Infantil i Primària a càrrec dels estudiants dels graus de Mestre / Rodrigo i Segura, Francesc ; Méndez Cabrera, Jeroni (Universitat de València) ; Asensi Silvestre, Elvira ; Congrés Internacional de la Societat Espanyola de Didàctica de la Llengua i Literatura (16è : 2015 : Alacant)
De l'abstract de l'article: "El projecte consisteix en la realització d'una ruta literària i historicoartística per la ciutat de València per a escolars per part dels estudiants dels graus de Mestre d'Educació Infantil i d'Educació Primària de Florida Universitària. [...]
2016
Ítaca, Núm. 7 (2016), p. 49-61 (Monogràfic: "Educació literària")
2 documentos
18.
La planificació i la realització d'una ruta poètica com a proposta de millora de l'Inceducació literària i com a eina d'integració en l'entorn / Gregori, Àngels (Universitat de València) ; Congrés Internacional de la Societat Espanyola de Didàctica de la Llengua i Literatura (16è : 2015 : Alacant)
De l'abstract de l'article: "Arran de l'observació de l'escassa presència del gènere poètic a l'aula, aquesta investigació analitza els avantatges de treballar el poema en el procés d'ensenyament-aprenentatge a partir de la realització d'una ruta literària, ja que pot esdevenir una forma suggeridora d'apropar el gènere a l'alumnat i aconseguir-ne bons resultats. [...]
2016
Ítaca, Núm. 7 (2016), p. 41-47 (Monogràfic: "Educació literària")
2 documentos
19.
Contra les lectures obligatòries: assaboreix-les! / Marqués Ferrer, Cristina ; Congrés Internacional de la Societat Espanyola de Didàctica de la Llengua i Literatura (16è : 2015 : Alacant)
De l'abstract de l'article: "El 90% de les programacions didàctiques dels departaments de llengües dels centres de Secundària i Batxillerat a Espanya estableixen la lectura obligatòria en l'avaluació de la matèria. [...]
2016
Ítaca, Núm. 7 (2016), p. 17-28 (Monogràfic: "Educació literària")
2 documentos
20.
Educació literària: perspectives didàctiques actuals en la literatura per a infants i jóvens / Escandell, Dari (Universitat d'Alacant) ; Baile López, Eduard (Universitat d'Alacant)
Introducció al dossier "Educació literària", que inclou els articles presentats dins del marc del XVI Congrés Internacional de la Societat Espanyola de Didàctica de la Llengua i Literatura, celebrat a la Facultat d'Educació de la Universitat d'Alacant el passat desembre de 2015.
2016
Ítaca, Núm. 7 (2016), p. 13-15 (Monogràfic: "Educació literària")
2 documentos

Traces : base de datos de lengua y literatura catalanas : Encontrados 113 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.
¿No ha encontrado lo que estaba buscando? Intente su búsqueda en:
Ítaca en Amazon
Ítaca en Google Books
Ítaca en Google Scholar
Ítaca en Google Web
Ítaca en INSPIRE
Ítaca en NEBIS
Ítaca en Scirus