87.
|
Performance: una visió actual nord-americana
/
Goldberg, RoseLee ;
Conesa, Laura
RoseLee Goldberg descriu el caràcter teatral i sumament professional de la performance dels anys vuitanta, i conclou que, a pesar de la popularització de què ha estat objecte per part dels mitjans de comunicació, i a pesar dels currículums i tesis de les escoles d'art, la performance segueix sent un mitjà obert i imprevisible de l'experimentació artística.
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 109-124 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|
88.
|
Reflexions sobre el fenomen de la performance
/
Besacier, Hubert
Després de realitzar un recorregut pels diferents moments claus del desenvolupament de la performance, Besacier revisa la relació estreta que manté amb el teatre, de la qual sorgiran artistes com Hermann Nitsch, l'activitat del qual es caracteritza per l'absència d'un suport específic. [...]
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 95-108 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|
89.
|
|
90.
|
Performance: una aproximació personal
/
Jappe, Elisabeth ;
Adell, Elisabeth (Trad.)
Elisabeht Jappe explica les seves experiències personals en el camp de la performance: la participació en diferents fires d'art durant els anys 70, el treball en el taller Moltkerei, i la consolidació durant la dècada dels 80 de l'"expanded performance", que dissol les fronteres entre activitats artístiquesi quotidianes.
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 65-77 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|
91.
|
Discurs sinergètic i accionisme (tres peces de Beuys)
/
Clot, Manel
Estudi de les accions de l'artista Joseph Beuys, articulades per múltiples elements recurrents que suposen la materialització d'un discurs que convoca diferents àrees del coneixement i que es fa visible a través d'una sèrie d'objectes, materials i actuacions personals, sempre enllaçats entre si, i que són objecte de diferents lectures i connotacions variables.
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 51-64 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|
92.
|
|
93.
|
Fluxus & Zaj
/
Ferrer, Esther ;
Conesa, Laura (Trad.)
El text explica el naixement i els moments més actius del grup FLUXUS durant la primera meitat dels anys seixanta. Després de fer un repàs dels noms més significatius, les actituds, els manifestos i algunes de les seves accions-concerts, profunditza en un altre grup, ZAJ, format per Juan Hidalgo i Walter Marchetti, que va néixer a Madrid el 1964. [...]
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 21-34 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|
94.
|
|
95.
|
'Accions' i La Fura dels Baus
/
Cerezo, Francesc A.
A partir de l'èxit de l'espectacle 'Accions' (1984) de La Fura dels Baus, Francesc A. Cerezo repassa la història del grup: la cronologia des del seu naixement el 1979, els membres que el componen i els textos teòrics d'autodefinició que ha publicat (especialment "El Manifest Canalla" que ha aparegut en el programa de mà d'algunes representacions d''Accions'). [...]
1986
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 28 (1986, Desembre), p. 51-88
Inclou dos quadres (resum de les arts plàstiques i la pirotècnia emprades en l'espectacle), dos gràfics (utilització de l'espai i descripció de l'espectacle sobre la base de l'Espai Drassans) i una plantilla d'escala multifactorial per a l'anàlisi de l'espectacle. Inclou fotografies de l'espectacle. Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
96.
|
"Performances" a Peníscola
/
Pellisser Rossell, Nel·lo
A propòsit del I Festival Internacional de Performances i Poesia d'acció, Pellicer comenta què són les performances i les experiències similiars realitzades als Països Catalans, així com els seus orígens i tradició.
1989
El Temps. València, Any VI, Núm. 270 (1989, 21-27 d'agost), p. 76
|
|