81.
|
Brossa, el teatre grotesc i la il·lusió
/
Coca, Jordi
Jordi Coca valora l'especificitat de l'obra teatral de Joan Brossa, obra que encara no ha estat explorada en tots els aspectes. L'obra brossiana que ha tingut més acceptació és la que s'insereix dins el teatre més accional (music-hall, màgia, happening) mentre que el teatre de text, reclòs en bona part al sis volums de 'Poesia escènica', encara necessita d'una adequada concreció escènica.
1999
Serra d'Or. Barcelona, Any XLI, Núm. 472 (1999, Abril), p. 40-41 i 43-45 (Cultura i vida)
|
|
82.
|
|
83.
|
Entrar en acció
/
Escoffet, Eduard
Sobre el projecte del Club 7, associació que pretén aprofundir en la performance com a disciplina artística deslligada de les altres. Va iniciar la seva programació la primavera del 97 a la seu de FAD i, més tard, a la Sala Metrònom. [...]
1998
Avui Cultura. Barcelona (1998, 12 de novembre), p. 8 (Espais culturals)
|
|
84.
|
Brossa a la Polinèsia
/
Castillo, David
Eduard Escofet organitza el dotzè cicle de 'Viatge a la Polinèsia', jornades que intenten acostar perspectives poètiques experimentals al públic combinant una selecció de poetes d'acció experimental amb d'altres vinculats a la performance. [...]
1998
Avui Cultura. Barcelona (1998, 14 de maig), p. 20 (Visita inexcusable)
|
|
85.
|
La Performance i els mèdia: la utilització de la imatge
/
Féral, Josette
Si abans la performance s'interrogava sobre el procés de creació, actualment interroga les formes i els materials, jugant amb ells, oferint respostes on abans es plantejaven preguntes. El text analitza aquesta evolució cap a la integració de les noves tecnologies, i alhora cita les característiques bàsiques de la performance: la manipulació a la qual se sotmet el cos del "performer" i l'espai on habita, i la relació que s'estableix entre artista i públic.
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 163-182 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|
86.
|
|
87.
|
Performance: una visió actual nord-americana
/
Goldberg, RoseLee ;
Conesa, Laura
RoseLee Goldberg descriu el caràcter teatral i sumament professional de la performance dels anys vuitanta, i conclou que, a pesar de la popularització de què ha estat objecte per part dels mitjans de comunicació, i a pesar dels currículums i tesis de les escoles d'art, la performance segueix sent un mitjà obert i imprevisible de l'experimentació artística.
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 109-124 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|
88.
|
Reflexions sobre el fenomen de la performance
/
Besacier, Hubert
Després de realitzar un recorregut pels diferents moments claus del desenvolupament de la performance, Besacier revisa la relació estreta que manté amb el teatre, de la qual sorgiran artistes com Hermann Nitsch, l'activitat del qual es caracteritza per l'absència d'un suport específic. [...]
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 95-108 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|
89.
|
|
90.
|
Performance: una aproximació personal
/
Jappe, Elisabeth ;
Adell, Elisabeth (Trad.)
Elisabeht Jappe explica les seves experiències personals en el camp de la performance: la participació en diferents fires d'art durant els anys 70, el treball en el taller Moltkerei, i la consolidació durant la dècada dels 80 de l'"expanded performance", que dissol les fronteres entre activitats artístiquesi quotidianes.
1988
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 29 (1988, març), p. 65-77 (Monogràfic: La performance)
Inclou fotografies
|
|