1.
|
|
2.
|
Apel·les Mestres. El model de l'escriptor compromès "non engagé"
/
Robles i Massó, Marta ;
Congrés "La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània" (1r : 2005 : Bellaterra)
La comunicació tracta la imatge d'Apel·les Mestres, concebut com un poeta modern i innovador, i al mateix temps, contestatari i antisistema. Mestres enllaça amb l'última generació de la Renaixença i amb la primera del Modernisme, i va ser durant el Noucentisme que hi ha una projecció negativa d'aquest poeta; la crítica que se li fa és, segons Robles, ideològica més que no pas qualitativa, i relacionada amb el fet que Mestres no va voler entrar mai en la politització de l'escriptor pròpia del Noucentisme.
2007
La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània, Lleida : Punctum, 2007 (p. 245-257)
|
|
3.
|
Apel·les Mestres. L'èpica literària de la francofília catalana
/
Robles i Massó, Marta
Marta Robles comenta i ressegueix la recepció de les obres citades d'Apel·les Mestres, que durant la Primera Guerra Mundial esdevingueren "paradigma de la francofília catalana". Un volum reduït de 'Flors de Sang' obtingué l'Englantina d'Or als Jocs Florals de Barcelona de 1915, i el volum complet es va publicar l'any 1917, el mateix any que el poema èpic 'Àtila'.
2004
L'Avenç. Barcelona, núm. 294 (2004, Setembre), p. 34-40 (Monogràfic: Visions de la Gran Guerra (1914-1918))
|
|