1.
|
|
De l'amor a l'Amor: el salt a la transcendència en l'obra de Joan Vinyoli i Joan Maragall
/
Català, Júlia (Universitat de Barcelona)
Del resum de l'article: "El propòsit d'aquest article és posar de manifest la influència literària de Joan Maragall en l'obra poètica de Joan Vinyoli mitjançant l'anàlisi de l'enllaç entre amor i Amor; un salt majúscul que Vinyoli arriscà en el díptic misticoamorós 'Llibre d'amic-Cants d'Abelone', poetitzant l'essencialització transcendental derivada de la intransitivització amorosa, i que Maragall plantejà, sobretot, en 'El Comte Arnau', per l'assumpció de la culpa i la redempció del personatge, però també en els poemes del cicle d''Haidé' i a 'Nausica'".
2019
Haidé. Estudis maragallians, Núm. 8 (2019), p. 147-158 (Vària)
2 documents
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
Nausica, entre Sòfocles i Maragall: els camins per al tràgic
/
Grau, Sergi (Universitat de Barcelona. Institut Català d'Arqueologia Clàssica) ;
Homar, Roser (Universitat de Barcelona. Institut Català d'Arqueologia Clàssica)
Del resum de l'article: "La tragicitat de la 'Nausica' de Maragall, és a dir, quines són exactament les característiques que en fan una tragèdia, és encara un tema debatut pels estudiosos. Afegim aquí, doncs, elements d'anàlisi nous a partir d'allò que els erudits grecs antics consideraven essencial per al caràcter tràgic d'una obra i dels seus personatges, i a partir, també, de la comparació ni més ni menys que amb Sòfocles, autor d'una tragèdia poc coneguda i mal conservada intitulada 'Nausica'. [...]
2018
Haidé. Estudis maragallians, Núm. 7 (2018), p. 11-28 (Dossier)
2 documents
|
|
5.
|
Dues notes sobre l''Antígona' de Salvador Espriu
/
Miralles, Carles (Universitat de Barcelona)
Del resum: "L'article proposa que Espriu va tenir en compte dos textos a l'hora d'escriure la seva 'Antígona': pel que fa a la figura d'Eumolp, el 'Satiricó' de Petroni, i, pel que fa a la representació coral, la 'Nausica' de Maragall servida per les interpretacions i estudis que en va fer Carles Riba. [...]
2013
Indesinenter, Núm. 8 (2013), p. 9-20 (Estudis)
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|