1.
|
|
Armats d'un tarannà positiu
/
Martori, Joan (Col·lectiu Pere Quart)
Es tracta de l'edició de les actes del tercer simposi sobre l'ensenyament de la llengua i la literatura catalanes a la secundària i a la universitat organitzat pel Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) amb la col·laboració de la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), la Societat Catalana de Llengua i Literatura, l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB i el Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, que se celebrà a l'IEC el 26 d'abril de 2017.
2019
Blog de l'Escola de Llibreria, 29 abril 2019 (Altres treballs)
2 documents
|
|
2.
|
|
3.
|
|
La llengua i la literatura a les aules del segle XXI: un afer d'estat
/
Ferrer i Puig, Jaume
De l'article: "El passat 26 d'abril va tenir lloc a l'Institut d'Estudis Catalans el 'III Simposi sobre l'ensenyament de la llengua i la literatura catalanes a la secundària i la universitat', que comptà amb l'assistència de prop d'un centenar de professors i una vuitantena d'estudiants que van omplir la Sala Prat de la Riba per conèixer la diagnosi de la situació de la llengua i la literatura a les aules, però també diverses propostes per abordar-ne el futur amb garanties".
2018
Estudis Romànics, Núm. 40 (2018), p. 571-572 (Crònica)
|
|
4.
|
|
"S.O.S. Literatura". Taula Rodona a l'IEC
/
Bacardit, Ramon
De l'article: "Un col·lectiu de professors de l'ensenyament secundari (Col·lectiu Pere Quart) ens hem mobilitzat aquests darrers mesos per reivindicar el lloc que li correspon a l'ensenyament de la literatura a l'aula després que enguany s'hagi perdut mitja hora setmanal de l'assignatura comuna de Llengua i literatura de primer de batxillerat el programa de la qual es basa sobretot en la història literària. [...]
2017
Estudis Romànics, Núm. 39 (2017), p. 616-617 (Crònica)
|
|
5.
|
Un segle 21 sense humanitats?
/
Col·lectiu Pere Quart
L'article consisteix en la transcripció d'una taula rodona organitzada pel Col·lectiu Pere Quart. "Quin paper han de tenir les humanitats davant dels grans reptes, cada vegada més frenètics, del segle XXI? Quin espai han d'ocupar en l'àmbit educatiu, cultural i social del futur? Com han d'afrontar els avenços tecnològics, culturals i científics? Aquests i altres interrogants són els que es van plantejar en un debat obert i públic en què el Col·lectiu Pere Quart va convidar diverses veus crítiques per reivindicar un espai central per a les humanitats i, més específicament, per a la literatura catalana. [...]
2018
L'Avenç, Núm. 447 (juny 2018), p. 42-53 (Focus)
|
|
6.
|
|
7.
|
|
Literatura
/
Monsó, Imma
Sobre la residualització de la literatura catalana als instituts i la recent publicació, per part del Col·lectiu Pere Quart, de l'e-book 'Lletres de batalla'.
2017
La Vanguardia, 22 juny 2017, p. 26 (Opinió. El rum-rum)
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
SOS: ensenyar literatura catalana
/
Col·lectiu Pere Quart
L'article consisteix en la transcripció d'una taula rodona organitzada pel Col·lectiu Pere Quart. En el debat, moderat per Andreu Freixes, els ponents exposen les seves idees sobre l'estat de l'ensenyament de la literatura catalana i també sobre el paper del professorat. [...]
2017
L'Avenç, Núm. 430 (Gener 2017), p. 26-33 (Focus. Taula rodona)
|
|