1.
|
|
2.
|
L'escriptor català: de la televisió al Twitter (passant per l'hipertext, l'SMS, Bluetooth i Facebook)
/
Marrugat, Jordi ;
Curs d'estiu "Les tecnologies digitals en la producció literària" (2013 : Castelló de la Plana)
A partir de l'anàlisi de casos concrets, Marrugat repassa les relacions que històricament han mantingut els escriptors catalans amb les noves tecnologies. Així, comença parlant de les relacions entre els escriptors i la televisió centrant-se principalment en els casos de Quim Monzó, del qual analitza articles i col·laboracions al programa 'Persones humanes', i Empar Moliner, de la qual estudia articles i el programa 'Herois quotidians'. [...]
Les tecnologies digitals en la producció literària / Germà Colón Domènech i Santiago Fortuño Llorens (eds.), Castelló de la Plana : Universitat Jaume I, 2014 (p. 37-74)
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
La Invenció de Castelló de la Plana
/
Meseguer, Lluís B.
Estudi de la creació literària del tòpic del "Castelló liberal", en el marc del debat entre carlisme i liberalisme. El certamen literari celebrat el 1892, autèntic naixement de la Renaixença oficial a Castelló, recull l'entusiasme liberal i les crítiques al carlisme, i marca l'inici de la discontinuïtat i la problemàtica dels Jocs Florals castellonencs.
Miscel·lània Germà Colón, 5, Barcelona : Abadia de Montserrat, 1996 (p. 171-182)
|
|
8.
|
Viatges a Ítaca. Aproximacions catalanes a la Grècia moderna
/
Lustig, Wolf
Estudi de la presència de la cultura i la història grega en la literatura catalana, en dues etapes ben diferenciades: l'edat mitjana, amb la 'Crònica' de Ramon Muntaner i el 'Tirant lo Blanc' de Martorell; i l'època contemporània, amb les figures de Carles Riba, Josep Pla, Terenci Moix, Joan Perucho, Maria Àngels Anglada i Josep Piera.
Miscel·lània Germà Colón, 4, Barcelona : Abadia de Montserrat, 1995 (p. 229-250)
|
|
9.
|
Uns Poemes atribuïts a Pere Ordines (S. XVI)
/
Reus i Belmar, Salvador
Presentació i edició d'uns poemes que ja va donar a conèixer J. M. Bover d'una manera incompleta i descurada, i publicats també per Castellet i Molas. Després d'estudiar el manuscrit conservat a la Biblioteca Gabriel Llabrés de la ciutat de Mallorca, Reus i Belmar creu que l'atribució dels poemes a l'estudiant Pere Ordines, així com el seu origen alaroner, per part de Bover, no es poden donar per segurs.
Miscel·lània Germà Colón, 4, Barcelona : Abadia de Montserrat, 1995 (p. 151-163)
|
|
10.
|
|