1.
|
|
2.
|
|
Santiago Rusiñol: vida, literatura i mite
/
Casacuberta, Margarida ;
Castellanos, Jordi (Direcció de tesi) ;
Departament de Filologia Catalana. Universitat Autònoma de Barcelona ;
Universitat Autònoma de Barcelona
Estudi exhaustiu de la vida i l'obra de Santiago Rusiñol. Consta de cinc capítols: "I. Santiago Rusiñol i els inicis del modernisme", "II. L'intel·lectual, redemptor de la societat (1894-1898)", III. [...]
Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona, 1993
Inclou apèndixs amb articles, discursos, pròlegs i altres escrits de Rusiñol, ordenats per èpoques (p. 1011-1416)
2 documents
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
Lectures des de la trinxera
/
Portell, Susanna
Sobre el testimoni que Santiago Rusiñol i Pere Ynglada deixaren de la Primera Guerra Mundial, el primer a través de les cròniques que publicà a 'L'Esquella de la Torratxa" i el segon a través de les seves memòries.
2014
L'Avenç, Núm. 403 (Juliol-agost 2014), p. 48-50 (Mirador. Art)
|
|
7.
|
|
Santiago Rusiñol: vida, literatura i mite
/
Casacuberta, Margarida
A partir del seguiment de l'obra i de la vida pública i privada de Santiago Rusiñol, contrastat amb l'estudi de la recepció d'aquesta vida i d'aquesta obra, l'autora pretén reproduir, fins on sigui possible de destriar la història del mite, el procés de creació de la vida d'artista de Santiago Rusiñol i, paral·lelament el procés que va seguir la mitificació de la seva figura. [...]
1993
S'inclouen en cinc apèndix la transcripció d'articles i textos de Rusiñol publicats a la premsa, així com una relació de tots els articles que formen part del 'Glosari'
2 documents
|
|
8.
|
|
9.
|
|
Sinopsi de l'antinoucentisme històric
/
Murgades, Josep
El propòsit de l'estudi és tipificar esquemàticament l'anomenat "antinoucentisme històric" entès com a l'oposició sorgida contra el Noucentisme. Segons l'autor, la crítica al moviment no té res a veure amb l'exercida en relació amb la Renaixença o amb el Modernisme, no forma part de cap moviment estructurat, no respon a cap programa ni s'inscriu dins cap classe concreta. [...]
1996
Llengua & Literatura. Barcelona, Núm. 7 (1996), p. 105-127 (Estudis i edicions)
|
|
10.
|
|