21.
|
L'ideal d'un cànon obert: la cua de la 'MOLC'
/
Trullo, Josep Lluís
L'autor considera que la MOLC ha fet en certa manera el paper de cànon de la literatura catalana; la recent ampliació de la col·lecció en vint-i-cinc títols li sembla un símptoma saludable de concepció d'un cànon obert i mòbil.
1997
Faig Arts. Manresa, Núm. 37 (1997, Novembre), p. 49-52 (Panorama)
|
|
22.
|
Qui té por dels suplements culturals? : (Nota a propòsit del suplement "Cultura", de l''Avui')
/
Torres, David
L'autor es queixa de les mancances, en quant a risc i aportació, del suplement "Cultura" del diari 'Avui', però admet que fora d'aquest suplement el panorama, en català, encara és més desolador.
1997
Faig Arts. Manresa, Núm. 37 (1997, Novembre), p. 46-48 (Panorama)
|
|
23.
|
|
24.
|
Carles Riba i el mite de la poesia difícil
/
Torres, David
L'estudi vol sortir al pas de les acusacions que hom ha fet a la poesia de Riba, i en especial a 'Tres suites', d'hermetisme i intel·lectualisme. Repassa algunes recepcions en aquest sentit, el concepte que Riba tenia de la poesia pura i de la poesia en general, fa una lectura del llibre esmentat i critica el concepte de "poesia difícil".
1997
Faig Arts. Manresa, Núm. 37 (1997, Novembre), p. 26-35 (Monogràfic: Literatura: ensenyament, crítica i debat)
|
|
25.
|
La crítica com a discurs. Taula rodona a la Sala Beckett
/
Noguero, Joaquim (Ed.) ;
El Pou de Lletres ;
Sala Beckett
Noguero fa la transcripció de la taula rodona que, organitzada per la Sala Beckett i 'El Pou de Lletres', va aplegar Ayala-Dip, Montiel, Paré i Àlvaro per parlar de la crítica literària. Hi van tractar temes com el valor de la crítica de diari immediatista, la interpretació, els criteris del crític, etc.
1997
Faig Arts. Manresa, Núm. 37 (1997, Novembre), p. 14-25 (Monogràfic: Literatura: ensenyament, crítica i debat)
|
|
26.
|
|
27.
|
|
28.
|
|
29.
|
|
30.
|
Crític creador, vine...!
/
Pérez, Oriol
A propòsit dels articles sobre música contemporània que Gerhard va escriure a la premsa catalana durants els anys 30, veritable aparador de les tendències musicals més avançades que no havien arribat encara a Catalunya.
1996
Faig Arts. Manresa, Núm. 36 (1996, Octubre), p. 45-46 (Monogràfic: Robert Gerhard, 1896-1970)
|
|