Traces : base de dades de llengua i literatura catalanes 165 registres trobats  inicianterior128 - 137següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
128.
Sis respostes de Peter Brook / Brook, Peter ; Abellan, Joan (Ed.)
Resposta de Peter Brook a sis qüestions que li van fer els alumnes i professors de l'Institut del Teatre de Barcelona: la formació de l'actor, l'actitud humana dels creadors, el sentit de l'humor, la concepció popular o elitista de l'espectacle teatral, l'espectacularitat escènica i el missatge, i la importància exacta de la improvisació en la creació del personatge.
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 27 (1985, Desembre), p. 7-18

Inclou resum en castellà, francès i anglès  

129.
L'Escenografia de Fabià Puigserver / Abellan, Joan
L'article s'inicia amb una breu introducció biogràfica de Fabià Puigserver i una cronologia de les obres en les quals ha participat com a director o com a escenògraf. A continuació s'analitza la seva trajectòria en el camp de la crítica i de la creació, i es fa una anàlisi de les caracterítiques més essencials dels seus treballs i del seu estil, contrastant les deduccions d'Abellan amb les opinions del mateix Puigserver. [...]
1984
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 24 (1984, Març), p. 115-160

Inclou resum en castellà, francès i anglès
   

130.
Mestres Quadreny, un compositor per als confins teatrals de la música / Abellan, Joan
Entrevista amb el compositor català d'avantguarda Josep Mestres Quadreny, que recull aspectes de la seva formació musical i referències a la situació del país i a altres músics catalans contemporanis. [...]
1983
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 22 (1983, Març), p. 21-38

Inclou resum en castellà, francès i anglès
   

131.
Addenda / Carmona Ristol, Àngel
Àngel Carmona, després de fer algunes puntualitzacions a les opinions de Rodríguez Méndez, reclama que la companyia La Pipironda no és un fet del passat sinó del present i el futur, i que continua fent "teatre pobre" en pubs i presons.
1986
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 28 (1986, Desembre), p. 43-48 (Monogràfic: La Pipironda)

Inclou resum en castellà, francès i anglès
   

132.
Buscant les arrels / Rodríguez Méndez, José M. ; Munné-Jordà, Antoni (Trad.)
Després d'explicar els seus records de la companyia La Pipironda, que propugnava el retorn al teatre castís i l'acostament a un públic "innocent" i humil (enfront del cosmopolitisme literari i artístic que es respirava a Barcelona), constata com el camí iniciat pel grup no va quallar, i poc després Barcelona retornava amb força al cosmopolitisme i a la mímesi del teatre estranger. [...]
1986
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 28 (1986, Desembre), p. 27-42 (Monogràfic: La Pipironda)

Inclou resum en castellà, francès i anglès
   

133.
Qüestions preliminars a la semiòtica teatral / Burguet i Ardiaca, Francesc
Aquest estudi, a partir de la revisió d'una sèrie de textos crítics, intenta posar de manifest la possibilitat de l'anàlisi semiòtica del teatre i, alhora, delimitar la naturalesa del fet teatral. [...]
1984
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 25 (1984, Juny), p. 43-71

Inclou resum en castellà, francès i anglès
   

134.
Introducció a: 'Jesús batejat per Sant Joan Baptista' : Text íntegre / Vila, Pep
'Jesús batejat per sant Joan Baptista' és una obra pastoral anònima, de tema bíblic, impresa el 1796 a Tuïr per Guillem Agel. Segons Josep Sebastià Pons, el text és el mateix que figura en un manuscrit de la col·lecció 'Dramas Catalans, II', datat el 1782 i probablement escrit per Miquel Ribes, però Pep Vila dubta que aquesta autoria sigui real.
1986
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 28 (1986, Desembre), p. 163-182

Inclou resum en castellà, francès i anglès
   

135.
Una Lloa profana, en català, de finals del segle XVII / Vila, Pep
Edició d'una lloa que es conserva mutilada (manuscrit 15 de l'Arxiu dels Pirineus Orientals de perpinyà): es tracta d'una peça que servia d'introducció a una comèdia que no es conserva, i que constitueix un entrellat d'idees, conceptes i personatges abstractes i al·legòrics en un to de disputa o de lluita dialèctica a l'entorn d'una figura principal, el Desig.
1984
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 25 (1984, Juny), p. 73-93

Inclou resum en castellà, francès i anglès
   

136.
El Principal de València i les representacions teatrals en Valencià durant el segle XIX / Sirera, Josep Lluís
El Teatre Principal de València, inaugurat el 1832, aviat es convertí en el local de la nova burgesia valenciana. Malgrat les disposicions governamentals que intentaven evitar un teatre que s'expressés en una llengua diferent a la castellana, la burgesia valenciana no va renunciar mai a les representacions de "teatre valencià". [...]
1984
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 24 (1984, Març), p. 77-94

Inclou un gràfic amb l'evolució de les representacions en valencià al Teatre Principal de València i un llistat de les obres estrenades entre 1832 i 1875. Inclou resum en castellà, francès i anglès
   

137.
Fenomenologia i semiòtica del teatre / Marty, Robert ; Ingla, Montserrat (Trad.)
Aquest article intenta demostrar que la fenomenologia i la semiòtica de C. S. Peirce poden ajudar a abordar la teoria del teatre en termes científics. Amb l'ajuda d'un breu resum sobre la fenomenologia peirciana es pot conformar l'articulació de la producció i de la interpretació a la representació, cosa que prova el caràcter essencialment triàdic de la fenomenologia teatral. [...]
1983
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 23 (1983, Juny), p. 96-115 (Crítica i anàlisi)

Inclou resum en castellà, francès i anglès
   


Traces : base de dades de llengua i literatura catalanes : 165 registres trobats   inicianterior128 - 137següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Estudis Escènics dins Amazon
Estudis Escènics dins Google Books
Estudis Escènics dins Google Scholar
Estudis Escènics dins Google Web
Estudis Escènics dins INSPIRE
Estudis Escènics dins NEBIS
Estudis Escènics dins Scirus