128.
|
|
Sis respostes de Peter Brook
/
Brook, Peter ;
Abellan, Joan (Ed.)
Resposta de Peter Brook a sis qüestions que li van fer els alumnes i professors de l'Institut del Teatre de Barcelona: la formació de l'actor, l'actitud humana dels creadors, el sentit de l'humor, la concepció popular o elitista de l'espectacle teatral, l'espectacularitat escènica i el missatge, i la importància exacta de la improvisació en la creació del personatge.
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 27 (1985, Desembre), p. 7-18
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
129.
|
L'Escenografia de Fabià Puigserver
/
Abellan, Joan
L'article s'inicia amb una breu introducció biogràfica de Fabià Puigserver i una cronologia de les obres en les quals ha participat com a director o com a escenògraf. A continuació s'analitza la seva trajectòria en el camp de la crítica i de la creació, i es fa una anàlisi de les caracterítiques més essencials dels seus treballs i del seu estil, contrastant les deduccions d'Abellan amb les opinions del mateix Puigserver. [...]
1984
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 24 (1984, Març), p. 115-160
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
130.
|
|
131.
|
Addenda
/
Carmona Ristol, Àngel
Àngel Carmona, després de fer algunes puntualitzacions a les opinions de Rodríguez Méndez, reclama que la companyia La Pipironda no és un fet del passat sinó del present i el futur, i que continua fent "teatre pobre" en pubs i presons.
1986
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 28 (1986, Desembre), p. 43-48 (Monogràfic: La Pipironda)
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
132.
|
Buscant les arrels
/
Rodríguez Méndez, José M. ;
Munné-Jordà, Antoni (Trad.)
Després d'explicar els seus records de la companyia La Pipironda, que propugnava el retorn al teatre castís i l'acostament a un públic "innocent" i humil (enfront del cosmopolitisme literari i artístic que es respirava a Barcelona), constata com el camí iniciat pel grup no va quallar, i poc després Barcelona retornava amb força al cosmopolitisme i a la mímesi del teatre estranger. [...]
1986
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 28 (1986, Desembre), p. 27-42 (Monogràfic: La Pipironda)
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
133.
|
|
134.
|
Introducció a: 'Jesús batejat per Sant Joan Baptista' : Text íntegre
/
Vila, Pep
'Jesús batejat per sant Joan Baptista' és una obra pastoral anònima, de tema bíblic, impresa el 1796 a Tuïr per Guillem Agel. Segons Josep Sebastià Pons, el text és el mateix que figura en un manuscrit de la col·lecció 'Dramas Catalans, II', datat el 1782 i probablement escrit per Miquel Ribes, però Pep Vila dubta que aquesta autoria sigui real.
1986
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 28 (1986, Desembre), p. 163-182
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
135.
|
Una Lloa profana, en català, de finals del segle XVII
/
Vila, Pep
Edició d'una lloa que es conserva mutilada (manuscrit 15 de l'Arxiu dels Pirineus Orientals de perpinyà): es tracta d'una peça que servia d'introducció a una comèdia que no es conserva, i que constitueix un entrellat d'idees, conceptes i personatges abstractes i al·legòrics en un to de disputa o de lluita dialèctica a l'entorn d'una figura principal, el Desig.
1984
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 25 (1984, Juny), p. 73-93
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
136.
|
El Principal de València i les representacions teatrals en Valencià durant el segle XIX
/
Sirera, Josep Lluís
El Teatre Principal de València, inaugurat el 1832, aviat es convertí en el local de la nova burgesia valenciana. Malgrat les disposicions governamentals que intentaven evitar un teatre que s'expressés en una llengua diferent a la castellana, la burgesia valenciana no va renunciar mai a les representacions de "teatre valencià". [...]
1984
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 24 (1984, Març), p. 77-94
Inclou un gràfic amb l'evolució de les representacions en valencià al Teatre Principal de València i un llistat de les obres estrenades entre 1832 i 1875. Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
137.
|
Fenomenologia i semiòtica del teatre
/
Marty, Robert ;
Ingla, Montserrat (Trad.)
Aquest article intenta demostrar que la fenomenologia i la semiòtica de C. S. Peirce poden ajudar a abordar la teoria del teatre en termes científics. Amb l'ajuda d'un breu resum sobre la fenomenologia peirciana es pot conformar l'articulació de la producció i de la interpretació a la representació, cosa que prova el caràcter essencialment triàdic de la fenomenologia teatral. [...]
1983
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 23 (1983, Juny), p. 96-115 (Crítica i anàlisi)
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|