1.
|
|
2.
|
|
"Sóc un americà, senyor"
/
Foguet i Boreu, Francesc
Es comenta 'El deixeble del diable' (1897), una peça teatral de George Bernard Shaw que, segons l'autor, ens ofereix alguns elements per reflexionar sobre el nostre present trasbalsat i confús en un moment en què el confinament ens fa replantejar l'essencial.
2020
El Temps, Núm. 1874 (12 maig 2020), p. 47 (Els crítics. Teatre)
|
|
3.
|
|
Bernard Shaw a Catalunya durant el Franquisme
/
Gibert, Miquel Maria (Universitat Pompeu Fabra)
Abstract de l'article: "Es tracta d'un article que pretén recollir la recepció als escenaris catalans del teatre de George B. Shaw de 1939 fins a la fi del franquisme l'any 1975. S'hi fa atenció tant a les representacions de peces traduïdes al català com al castellà perquè així ho exigeix el plantejament de l'article, ja que un enfocament cenyit només a les traduccions catalanes o castellanes afectaria, distorsionant-la, la veritat del conjunt de la recepció durant el llarg període franquista".
2013
Anuari TRILCAT, Núm. 3 (2013), p. 3-38 (Estudis)
2 documents
|
|
4.
|
|
Jocs de llenguatge en escena
/
Sellent, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
Del resum de l'article: "Aquest article gira a l'entorn de la presència, en l'escena catalana, del contrast de registres lingüístics en unes versions que van més enllà del marc estricte de la normativa oficial. [...]
2015
Caplletra, Núm. 58 (Primavera 2015), p. 225-234 (Monogràfic: Traducció i models lingüístics)
2 documents
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
El clos matern dels clàssics
/
Castellanos, Jordi (1946-2012)
L'autor reflexiona sobre la relació i el diàleg que s'estableix entre present i passat, entre tradició i creació, en el context teatral. Per fer-ho, parteix de l'anàlisi dels autors que Joan Oliver escull en la seva versió de l'obra de Bernard Shaw, 'Pigmalió', per substituir els models literaris i lingüístics que Shaw presenta, que, en el cas anglès, són Shakespeare i Milton.
2005
Pausa, Núm. 21 (Juny 2005), p. 17-21 (Monogràfic: Teatre i tradició)
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|