123.
|
Producció i recepció en el teatre: la concretització del text dramàtic i espectacular
/
Pavis, Patrice ;
Biosca, Mònica (Trad.)
Un model dialèctic aplicat tant a l'estètica de la producció com a la de la recepció és indispensable en la teoria teatral. L'anàlisi dramatúrgica (de l'escenificador) del text o (de l'espectador) de l'escenificació ja realitzada consisteix en trobar al mateix temps el sistema produït per una concepció dramàtica i en construir un sistema d'oposicions a partir d'allò que rep el lector o l'espectador contemporani. [...]
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 26 (1985, Gener), p. 7-63
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
124.
|
|
125.
|
|
126.
|
|
127.
|
|
128.
|
|
129.
|
|
Sumar idees
/
Tàpies, Antoni
La poca validesa de desqualificacions que s'han fet servir en el terreny artístic sobre la base d'un ús incorrecte de termes com "metafísica", "individualisme", "irrealisme", "idealisme".
1975
Els Marges. Barcelona, Núm. 5 (1975, Octubre), p. 7-10 (Estudis i assaigs)
|
|
130.
|
|
131.
|
Et hoc patet per regulam C
/
Badia, Lola
Lola Badia edita i estudia l'article 86 de l''Ars Generalis ultima', text que ve a ser un resum dels fonaments de la retòrica, concebuda com una aplicació de l'Art tractada per ella mateixa. Un text que demostra com Llull engloba tota l'experiència d'escriptor, la que anomenem literària i la científica o filosòfica, sense viure-la com dues coses diferents, tal i com pretén l'estudiós Jordi Llovet.
1983
Quaderns Crema. Barcelona, Núm. 7 (1983, Març), p. 79-98
Inclou el text llatí de l'article 86 de l''Ars generalis ultima', i la traducció al català feta per la mateixa Lola Badia
|
|
132.
|
|